Jump to content

Kirkegjenger drepte fredet mus!


Guest solheimen

Recommended Posts

Dette er 100% uakseptabelt mener sikkert Farstad og Oppegård i NJFF. Musen er en art som er fredet og slike Ramboopptredener skader oss som jegergruppe langt utover fylkesgrensene. Håper han aldri får ta i en salmebok mer!!!

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7056952

 

http://www.dagbladet.no/2010/03/27/nyheter/innenriks/dyrenes_nyheter/mus/kirke/11044014/

Link to comment
Share on other sites

En tragisk hendelse må jeg si... Blir han anmeldt for ulovlig jakt mon tro? Er salmebok godkjent som jaktvåpen? Hva med krav til anslagsenergi? Var salmeboka ekspanderende? :mrgreen:

 

Har hørt om varmintkuler, men aldri varmintsalmer.... :lol:

 

Men for å være litt alvorlig. Selv hadde jeg faktisk ikke fått meg til å slå ihjel musa. Hadde nok heller prøvd å jage den vekk. Får alltid et støkk av dårlig samvittighet når jeg har skutt et dyr, så terskelen er høy når det gjelder å ta livet av noe.

Link to comment
Share on other sites

Nå må vi få et skikkelig register over alle disse farlige våpnene! POD må snarest komme med en ny forskrift om registrering og oppbevaring av salmebøker! Eller kanskje enda bedre - sentral oppbevaring! Den lokale sheriffen åpner kommunens sentrale salmebokdepot søndag kl. 0900, og det farlige våpnet må være levert inn igjen senest kl 1600!

 

Men i dette tilfellet ville det nok ikke hjulpet om salmeboka var lovlig registrert, forskriftsmessig oppbevart, og av godkjent kaliber - dette tilfellet av ulovlig jakt skjedde jo i den tida religiøse personer kunne fått utlevert slike drapsvåpen! Så vi må nok lete etter årsaken et annet sted:

Pensjonist og jeger Jens Hagane hadde akkurat vært til nattverd i Laget kirke i Tvedestrand
Særdeles skjerpende omstendighet! Altervinen gikk "rett i sikringsboksen"!
Link to comment
Share on other sites

Du må låse inn den vitale delen i ett FG-Godkjent våpenskap (Mener jeg det er)

Men det beste er og låse inn hele børsa

 

Er det krav om FG godkjent skap om boken er fra før 1885?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...