Jump to content

1 våpen. Hva skal jeg kjøpe? (Beslutning tatt)


WinchesterM94

Recommended Posts

Etter å ha hatt mye våpen og har enda. Så har jeg funnet ut jeg bruker stortsett bare 2-3 av de ofte.

 

1. 22lr mausern min.

2. Hagla.

3. Den ombygde system Brnoen.

 

Dermed sitter jeg med flere våpen som bare blir luftet nå og da.

 

Så da lurer jeg på skal jeg selge alt?(bortsett fra 22en og hagla) Og kjøpe meg ei litt dyr børse med en sikkelig kikkert?

 

Ja tror jeg selv. Men hva skal jeg kjøpe? Når det gjelder liker jeg mye men 2 våpentyper jeg ikke vil ha er det også. Så kom med ett forslag til hva jeg bør kjøpe og hvorfor dere valgte det eller ville velge det fremfor andre våpen.

 

Ps. Ikke foreslå Dobbeltrifler eller Blaser R93 og R8.....

 

Da har jeg tatt mitt valg av hva jeg gjør. Se side 2 i tråden for hva det ble...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke Blaser :?:

 

Mvh Fudge

 

Grusom mekanisme...Rett og slett....Skal noe gå rett og frem uten løfting velger jeg en automat :wink: Skal en være lat så skal en være det sikkelig :mrgreen:

 

Så da lurer jeg på skal jeg selge alt?(bortsett fra 22en og hagla)

:shock: jeg ser hva du skriver, men skjønner ikke hva du mener. :mrgreen:

 

Hehe ja skremmer meg litt selv her.....Håper det går over før jeg gjør noe jeg angrer på :oops:

Link to comment
Share on other sites

har selv hatt mye rart,som bare måtte kjøpes. weatherby,winchester,ruger tikka M? og T3,deretter div sako`er. har bedrevet"storstilt"ryddesjau,siste 1-2år,og solgt unna det meste,men sitter idag igjen med 3 rifler eks salongriflene. 1:sako75varmint(6,5-55)2sako85kodiak(338Wm)og 202 jaktmatch(6,5-55) husker jeg ble tipset om den jaktmatchen,for kanskje 2år siden,men mente da,den ble ALTFOR dyr :lol: kjøpte heller 2-3-4 rifler,som seff ble dyrere :oops: hadde jeg visst da,det jeg vet idag,hadde jeg kjøpt jaktmatchen(6,5-55)kjøpt 6mm-nbrpipe og 9,3-62-punktum. da hadde jeg spart de 17tusen som kodiaken kostet,samt hatt bare 1jaktgevær. istedenfor mye skapfyll jeg aldri bruker. siden 202 er ei aktuell rifle,ville jeg ikke tenkt mere på det,men solgt skapfyllet,og kjøpt sauer.. ps.kommer aldri no blaser i skapet mitt heller...

Link to comment
Share on other sites

kommer litt ann på hva du mener er dyrt, og hva du skal bruke den til.. ok pris på rifle.. og en ok kikkert.. Jeg ville kanskje valgt en Tikka T3 supervarmint. litt tung om du er hundekar, men ei konge postrifle med meget god pressisjon. Topper du den med f.eks en Zeiss classic Diavari 3-12x56 så har du etter min mening god redskap, til en prislapp rundt 23 frogner tiere..

 

Mvh Øyvind

Link to comment
Share on other sites

Tikka er nok ikke aktuell. For mye plast der det ikke skal være plast :mrgreen: Da heller en pimpet remington.

 

Ser Saueren går igjen.....Kanskje jeg må ringe Landrø og høre hva som er på lager.

 

 

Bruk så jeg noen lurte på.....Alt mellom himmel og jord derfor er system våpen aktuelt.

 

Hva som er dyrt kom også frem.....Tja kan jeg kjøpe en god bruktbil for samme sum er den for dyr. Nå er jeg av typen som mener bruktbiler av intresse starter ved ca 40.000 og oppover så dere med biler til 4-5000kr sorry.

Link to comment
Share on other sites

Ref en tidligere tråd der du støttet det som ble utfallet av mine valgets kvaler...

Jeg har ikke angret et sekund på at jeg kjøpte en Steyr Scout :mrgreen:

Så vidt jeg husker ønsket du deg to stykk, en i .223 og en i .308. Ad den siste, så ville jeg vært litt særere i den ene eller den andre retningen - enten 7mm-08 eller .376 Steyr.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg i det...Er ett våpen jeg fortsatt vil ha....Men det er greit og kun ha 1 våpen også :wink: Hvis ikke er jeg jo nesten like langt og må ha ei børse til hvertkaliber :mrgreen: Det blir så mye våpen av slik må ha greier :oops:

 

Men hadde jeg klart meg med 1 børse og 1 kaliber står en scout høyt på lista :wink:

Link to comment
Share on other sites

Skjønner egentlig ikke problemet, hvis du har gjort deg opp en mening om hva som funker og ikke funker er det jo bare å gjøre som andre som har holdt på med dette i lengere tid, bygg en rifle etter dine egene kriterier :shock:

Link to comment
Share on other sites

Hehehe ja jeg vet det er ikke bare bare. Men jeg vet jeg ikke kommer til å jakte større vilt enn rådyr så da kan jeg ute lukke alle store kaliber. Og kassa er av lang type så en patron som bruker/krever lang kasse vil bli sett på og da mine damer og herrer er det ike så mye igjen å velge i. Kanskje gjøre det enkelt og sette inn igjen 25-06 løpet og bare finne en stokk jeg liker? Kaliberet duger i masse og er spennende da det er ett kaliber ikke alle på banen har :twisted:

 

Så kkc stokken kom som grålaminat nå. Den var jo kjempe stilig...Hmm eller en slik "sniper"stokk eller........Hmmm er godt det ikke finnes deler å velge i til en remington :shock::roll::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...