Jump to content

260 grs AccuBond i .375 H&H Mag.


Lawman

Recommended Posts

Jeg bruker 75 grain N-150, CCI 250 og lengde 91mm. Dette gir ca 820 m/s i min Sauer, og er ingen maks-ladning i min børse. Jeg har vel skutt en 10-15 dyr med denne, meget fornøyd med både presisjon og resultater. Jeg har bare funnet igjen tre kuler i 375, disse var meget bra. Bruker forresten Accubond i 6.5, 308, 30-06, .300 WinMag, 8x68, 9,3 og i 375 H&H. Meget presis og bra kule til en noenlunde rimelig pris, anbefales. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har brukt 260 gr i 375`n med meget godt resultat

Husker ikke i hodet ladedataen men ladet med Norma 203B krutt med federal 215 hette

 

Har skutt dåhjort, Oryx, springbuck og red heartebeast. alle dyra rett ned i smellen, Presisjonen er suberb.

 

04102007203522WAh76O11saRj.jpg

 

Dåhjort skutt med 260 gr Accubond i 375 H&H Mag hold 120 meter, traff litt for langt fram,slik at overarmsbenet på begge sider var knust men forbausende lite kjøttskade til tross for stort skadeomfang

 

280420091337493u7175BxuQ88.jpg

Oryx skutt på skrå bakfra ca 100 meter

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har ikke skutt rev med den, men skaut en fin Steenbukk, i Limpopo sist, og den er på størrelse med et rådykje i aug mnd.

Tracker ville at jeg skulle skyte i ræva ( for å få et fint trofe), men jeg gjorde som jeg var vant med,og skaut i hjerte/lunge region. Inne bak skulder, og ut midt i skulder. Ikke noe søl i det hele tatt. Skaut oxo watherbuck og black wildebeast og annet kjafs, med perfekt resultat.

 

Dette var i en Dakota og ladet til ca 825m/s

 

Løp og kjøpt

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hallo! Har skutt tre elger i høst med 260 grain accubond med stygge resultatt, måtte skjære bort mye kjøtt på alle tre.

Hva kan det være at jeg får så dårlig resultatt? traff riktig nok bein men alikevell hadde jeg ikke forventet sånt resultat

det var dem første elgene jeg skjøt med 375 har brukt 7x64 før men aldri opplevd lignende resultat.

Per

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne at dere har fått så stygge resultater????

 

Her er et dårlig bilde av de kulene jeg fant igjen i en Blue Wildebeast, skutt med 260gr Accubond i 820 m/s.

Avstanden var lang, ca 160 meter på første skuddet, og 250 meter på andre, og de sto i skinnet på motsatt side.

 

normal_Bilde0120.jpg

 

Den til venstre hadde gått inn 45 gr forfra, og gjennom bog, lunge, lever og stod mot skinnet, Restvekt 208 gr

Den til høyre, hadde gått gjennom begge bogfjølene 90 gr på, og veide 169gr, denne hadde også fått litt juling.

 

Ellers skaut jeg flere dyr, på avstander mellom 15 og 150 meter, uten at jeg blei overraska på resultatet.

Blant anna en springbuck, mitt i stikkhullet, hele dyret på langs, og ut bak, ikke sprengt i filler i det hele tatt.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Presisjonsmessig har vi hatt VELDIG gode resultater med 75-76 grs N-150 bak alle de ulike blyfylte 250/260 grs kulene i 375. Gir 855-865m/s i mange ulike rifler og hjertevarmende presisjon.

 

Den ladningen skal ikke helt uten videre økes. Er hard nok i 0 grader på høsten. I Afrika bør en ned 1-1,5 grs.

 

300 grs kuler er i min verden litt bortkastet her hjemme. 270 grs kulene er etter min mening det beste alternativet i 375 på nordlige halvkule. Til sinte stuter i krattet på 30m er det noe annet. Da føler en seg mye tryggere med skikkelig lange blyanter som lager så store hull man klarer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...