Jump to content

650 Problemer


ssp1

Recommended Posts

  • 1 year later...

Problem løst :) rengjort hylseholderplata og hette karusellen..)og løsna skruen litt. Men når delene er rengjort og jeg lader med 4.5 gr 330 så søler hylsene en del når hylseplata skvetter på plass.. :( Noen som har løsningen på det..?

Link to comment
Share on other sites

Ok. men dt lageret vil vel gjøre rullinga enda lettere og mere søl.?

I stasjon 3 har jeg kruttsjekkern. Men å holde på hylsa funker jo selv om hastigheten på ladinga går litt ned.

Kansje STP olje under plata kan gjøre bevegelsen litt mykere.? skal teste litt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Om senterskruen er justert skikkelig, skal det ikkje bli noko krutsøl. Skru den heilt inn, og så berre ørlite tilbake slik at hylsehaldarplata akkurat går fritt. Bruk gjerne smurning mellom hylsehaldarplata og bolten, då helst eit tjukkare feitt. Eg brukar Tetra gun grease som fungerar ypperleg. Brukar ein rolege og mjuke røyrsler så hjelp det óg på, ikkje prøv å få gjennom 1000 patroner i timen.

Link to comment
Share on other sites

Lageret monteres oppå hylseholderplata og gjør at du skal kunne trekke senterskruen hardere til, noe som skal føre til jevnere gange.

Jeg har ikke testet disse selv, men det frister.

Har funnet et kit med lager pluss litt annet "nødvendig" stæsj jeg vurderer å skaffe dersom jeg finner noen som sender ut av USA.

Link to comment
Share on other sites

Har montert et slik thrustelager oppå hylseholderplaten, og problemet ble verre. Det hopper krutt ut av riflehylsene til og med. Skruer jeg for fast, indekserer den ikke rett.

Løste problemet med rett og slett holde fingen på plata. Tar en ny kule fra eska på veg opp, og holder kula mellom tommel og pekefing på veg ned, samtidig med langfingen på plata. Hånda skal jo opp dit med kula likevel :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei, tror at du må sjekke at når en ny tomhylse blir "matet" inn i hylseholderplata. Det som kan skje vist den blir matet inn før hylseholderplate står i ro, er at den presser hylseholderplate til å gå i lås, noe som setter fart på hylseholderplaten akkurat før den går i lås.

 

http://www.dillonprecision.com/#/conten ... ?viewImg=1

Del nr 9

Løsning: å stille på skruen som regulerer mating av hylser.

(som styrer tidspunktet til den store sorte plastikken som fører inn en ny hylse)

 

Håper dette kan hjelpe.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har fundert på om det kunne hjelpe å fase kantene til de hullene som kula går opp i under plata.

Ikke sikkert det vil funke, men jeg innbiller meg at kula ikke spretter så brått på plass om den isteden glir opp langs en kant før den legger seg på plass.

Link to comment
Share on other sites

Hei alle

 

Jeg har brukt min 650 i mange år, men jeg har aldri hatt problem med kruttsøl. Jeg fyller 9mm hylsene mine med så mye krutt at ladningen blir komprimert av kula. Det skulle i så fall medført MYE søl.

 

Jeg bruker følgende teknikk nå jeg setter i hylseholderplata.

 

Først litt olje under hodet på festebolten

Sett pressa i halvstilling slik at du får adgang til settskruen for festebolten

Skru ned festebolten og sett i unbrakonøkkelen slik at du har full kontroll på bolten.

Løsne bolten til du akkurat kan rotere hylseholderplata med figrene uten rykkende motstand.(kan kun roteres en vei)

Hold bolten nøyaktig i denne stillingen mens du trekker til settskruen.

Denne metoden burde løse problemet med kruttsøl. Eneste som kan oppstå ved at bolten løsnes for mye, er at tennhettene ikke kommer helt til bunns i hettelommen. (enkelt å sjekke)

Hvis dette ikke løser problemet med søl, så kjøp en tilsvarende rød presse i steden. For en mekanisk nerd er det ren orgasme å bruke en skikkelig konstruert mekanisme.

Jeg starter helt sikkert en ny krig om blått kontra rødt, men er ikke i tvil hvis jeg skulle kjøpt nytt i morgen.

Tom L.

Link to comment
Share on other sites

Hornady AP tar halve rotasjonen av hylseholderplata på vei opp og andre halvdel på vei ned, dette gjør at rotasjons bevegelsen blir svært myk, sjansen for at fulle hylser "kaster" krutt blir mye mindre. Dillon tar hele rotasjonen når hylseholderen er på vei ned og blir derfor mye hurtigere, noe som lettere medfører kruttsøl fra fulle hylser.

Link to comment
Share on other sites

Hornady AP tar halve rotasjonen av hylseholderplata på vei opp og andre halvdel på vei ned, dette gjør at rotasjons bevegelsen blir svært myk, sjansen for at fulle hylser "kaster" krutt blir mye mindre. Dillon tar hele rotasjonen når hylseholderen er på vei ned og blir derfor mye hurtigere, noe som lettere medfører kruttsøl fra fulle hylser.

 

Men bortsett fra det er det ingen fordeler? Ser ut for meg at den ikke har noen form for hylsemating som standard heller?

 

Og prisen er omtrent den samme, selv om Hornady sier de er billigere???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...