Jump to content

Noen som har skutt "østlandsmesterskap" ?


høggern

Recommended Posts

Du har som nevnt over noe å glede deg til! Dette er Feltskyting med stor F!! Vær forberedt på krevende hold, minst 3 dobbelthold, knappe skytetider og små mål ;-) Ofte har det også vært stor variasjon i avstand mellom figurgruppene på dobbeltholdene. Ta med litt å drikke samt en sjokkis i veska - det er en krevende løype både fysisk og psykisk i tillegg til det rent skytetekniske. Hvilket lag skal du ut i og hvilket samlag representerer du? Ikke Finnmark i allefall??!!

Link to comment
Share on other sites

Antar at HK var med og arrangerte.

Stemmer nok det. Hadde ein finger eller ti med i det arrangementet.

 

Trur opplegget er ganske representativt for ØM når det gjeld vanskegrad etc. Skytetidene skal vera mellom 35 og 55 sekundar, og det skal vera 3 dobbelthold. Eg hugsar me la vekt på variasjon i vanskegrad, både godt over og godt under maksavstand, og gjerne variert vanskegrad på dei to figurane i eit dobbelthold.

 

Gled deg, høggern, dette er moro. (Eg er berre reserve i år, så det blir nok heller ein skitur i Numedal :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Ja dette har hvert årets feltstevne for min del ... :D Har deltatt siden 1987 og hvert år til og med 2007 og tipper jeg skulle ha kvalifisert meg til årets stevne også om ikke ryggen har slått seg vrang de siste årene men da er det gledelig at min sønn er med for andre gang , han overlappet meg i 09 . Dette er program som krever mye av skytteren og da spesielt på vind/avstandsbedømmelse og hurtighet og god skyteteknikk er en stor fordel for da er ikke skytetidene så knappe likevel. Ja dette er skikkelig morro :D

Til deg som skal debutere så er det bare og stole på egene ferdigheter og regner med du bedømmer etter dekningsbredde på figurene som jeg tror er det mest sikre . Figurene kan stå 100 m under og over max.avstand så det er ikke bare og gå og legge alt på max. selv om det i mange år har blitt bra med treff på det . Ønsker deg lykke til . :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ble ikke det helt stor resultatet på meg, skuffende men slik er det.

 

Slik var opplegget på stevnet : http://nordstrandskytterlag.no/archives ... tander.pdf

skytetider

Hold 1 3+3 skudd 45 sek

Hold 2 45 sek kne

Hold 3 35 sek ligg

hold 4 3+3 skudd 45 sek ligg

Hold 5 50 sek kne

Hold 6 50 sek ligg

Hold 7 3+3 skudd 55 sek kne

 

husker ikke men Høggern kan sikkert fylle inn de siste

 

tatt på husken :)

Link to comment
Share on other sites

Grei husk - tidene stemmer... Og resultatene da Høggern?? Og sto stevnet i stil med forventningene?

For min del; ikke helt fornøyd; 26treff. Var borti alle hold bortsett fra 1/4V på første hold der jeg stilte på 400m og selvfølgelig lå under. Ellers bedømte jeg avstandene relativt bra, men ble litt lurt av vinden på et par av holdene - særlig hold 6: stilte 4knepp venstre, men vinden snudde og serien satt skjevt på tønna 500m unna. I tillegg var ikke skytingen helt 100% - men jeg er ikke bedre. Godt fornøyd med 6/2 på Småen knestående på 330m...

Link to comment
Share on other sites

28 treff er ingen dårlig debut på ØM , Jørn (?). Du bor kanskje for langt unna, men et knalltips for morsom feltskyting nå på tampen av sesongen er "Bajas-felt" i Sigdal 2.påskedag; utradisjonell skyting med mye moro; vendefigurer, selvanvisere,, oppdukkere og annet...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...