Jump to content

Jegeravgiften - Etterbetaling for storvilt?


dimex

Recommended Posts

Jeg har nå mottatt giroen for betaling av jegeravgiften og lurer i den forbindelse på om det er mulig å etterbetale de 75,- kr'ene det koster hvis jeg ved en senere anledning finner ut at jeg ønsker å jakte elg, hjort eller villrein?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå mottatt giroen for betaling av jegeravgiften og lurer i den forbindelse på om det er mulig å etterbetale de 75,- kr'ene det koster hvis jeg ved en senere anledning finner ut at jeg ønsker å jakte elg, hjort eller villrein?

 

http://www.brreg.no/registrene/jeger/oss_jegeravgiften.html#tillegg

 

 

Tusen takk for hjelpen!

 

Siterer brønnøysundsregisteret hvis noen skulle lure på det samme:

 

"Hva skal jeg gjøre hvis jeg har betalt for jakt på småvilt, og i tillegg ønsker å jakte på elg, hjort eller villrein?

 

Da må du betale en tilleggsavgift for elg, hjort og villrein på 75 kroner. Du kan betale dette med Visa, Mastercard eller American Ekspress eller bestille et nytt jegeravgiftskort på http://www.jegerregisteret.no"

 

Det får sikkert ikke noe stor innvirkning på økonomien din om du betaler de 75 kronene sammens med resten heller da :?::?:

Om det er det som velter budsjettet, så har du kanskje valgt feil hobby :?::?:

 

Unnskyld om jeg kanskje virker ufin her, men synes dette blir litt "smålig"

 

Tar det overhode ikke ille opp :]

Jeg skjønner tanken, og tenkte den selv når jeg postet innlegget.. Men orker ikke å kaste pengene ut av vinduet hvert år når jeg så enkelt kan spare pengene ved å spørre noen.

For ordens skyld så er det langt i fra å velte noe budsjett :D

Link to comment
Share on other sites

Satt og tenkte samme tanken selv når jeg betalte avgiften. Syns ikke det er småelig i det hele tatt!

Det er så mye avgifter rund forbi at til sammen så utgjør det en hel del.

 

Ps. hvis det er noen som føler at det er helt greit å bare slenge penger etter folk uten å få noe igjen, så er det bare å sende en pm så skal du få kontonummeret mitt. Jeg kan godt finne opp et fantasifullt navn som slutter med avgift slik at det blir litt realistisk også ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...