Jump to content

Subsonic i Heldempet salong?


kvammenj

Recommended Posts

I Alms sine heildempa rifler er det plastinnmat i frontdemperen, men det blir vel slept ut nok trykk i løpet, som er hulla opp fleire plasser for å sleppe ut gasstrykket, før kula og gassen kjem gjennom plasten, så der vil det nok gå bra.

 

Men i ein rein demper frå Alm, som settes på løpet, så blir det anbefalt å bruke subsonic ammo, for at plast innmaten ikkje skal bli så fort ødelagt.. Eg har ein Alms demper, og har skutt like mykje vanlig ammo gjennom den som subsonic, og det har funka fint med mellom 2-3000 skudd... Men kor lenge den vil holde veit eg ikkje. :)

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg har en slik rifle så har jeg snakket litt med Alm ang ammo og heldemper.

De sier en trygt kan skyte alle typer ammo unntatt de aller raskeste som Stinger, Yellow Jacket osv. Vanlig HiSpeed var ikke noe problem og innmaten i frontdemperen ville vare mange tusen skudd.

 

Går innmaten til hell etter for mye hard ammo så er det ikke mer en et par hundrelapper for ny.

 

Men litt av vitsen med en heldemper er nå å få det så stille som mulig, da er det kun sub som gjelder. :wink:

Link to comment
Share on other sites

"Knuste" en sånn løpsmontert lyddemper med plastinnlegg. Den tålte IKKE stinger og annen kraftig ammo.

 

Når jeg henvendte meg til alms, fikk jeg beskjed om å sende inn demperen.

De gikk ikke med på å selge innmat for "gjør det selv" innputting.

 

Men heldempet børse fra Alm tåler kraftig høyhastighetsammo! Det er prøvd en stund nå!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...