Jump to content

Baikal IJ35


gomslork

Recommended Posts

I klubben vår har vi noen som vi virkelig ikke er fornøyd med. Noe foran under løpet løsner ofte og mange ganger. I tillegg hat vi skutt med CCI, noe den virkelig ikke likt. Har hørt noe om at CCIene var skikkelig smurt, kunne dra av et realt lag med neglen, så mulig den er for tight til sånt. Må jo sies at siden det er klubbvåpen, så har de jo ikke akkurat blitt pusset ihjel. Min anbefaling hvis det skal være Baikal: Margolin ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har selv en Baikal IJ35, og kan ikke si noe annet enn at jeg er veldig godt fornøyd med den. Så lenger jeg ikke skyter mer enn 1000 mellom hver gang jeg pusser smeller det hver gang, og går uten funskjsonsfeil. Avtrekket er også veldig lett å justere på disse. Og presisjonen er absolutt bra nok. Jeg bruker hvovedsakelig CCI og Eley Tenex. Har ikke hatt noe problem med disse to typene ammunisjon. Prøvde en periode å bruke Federal, men da fikk jeg i snitt et klikk pr 500 skudd (ikke akseptabelt for meg i alle fall).

Har helle ikke hatt problemer med at deler løsner fra våpenet.

 

Det eneste negative å si er at originalskjeftet krever en god del tilpassning, hvis du ikke i steden kjøper moriniskjeftet som følger med Walther-utgaven av dette våpnet.

 

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Vi har en slik blandt våre klubb våpen. Har aldri hatt direkte feil, men skjeftesikringen gjør at man må holde slik at den deaktiveres, ellers blir det ikke avtrekk. Det virker desverre ikke som mange av nybegynnerne synes om skjeftet, for de aller fleste har heller valgt High Standard, eller Ruger.

Har ikke hatt ammo problem og brukt CCI, Federal, Lapua av standard klubb typer. Presisjon er bra, bra avtrekk, gode sikter, men personlig likerjeg ikke U formede skur.

Vi kjøpte forøvrig vår fra Vinge for ca 10 år siden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi har slike i klubben og de fungerer stort sett greit . Fungsjonsfeil oar det hvert lite av og de eter det meste av ammo men vi har erfart at ting løsner på den av og til men med litt puss og ettersyn går det greit . For en nybegynner er det mye våpen for pengene vil jeg si så lykke til med 'russer'n' .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Kjøpte meg en ij35 i halveis julegave til meg selv, og den passer handen min nesten helt perfekt, kun prøvd den 5 skudd men ser frem til mange timer med denne :)

 

jeg har ikke lest annet enn positivt om denne, det lille negative er på forum, hovedsaken må være at eiere av sånne er fornøyd, jeg syntes også en av fordelene med denne er at den er lett og pusse, null verktøy så lenge du ikke skal ta av skjefte.

syntes den har fin vekt og balanse også.

Link to comment
Share on other sites

Har eigd ein i baikal i 10 år,og kan kun minnast eit par tilfeller med klikk/forkiling.

Har skutt 20.000+,ca halvt om halvt eley pistol og federal classic.

Men det finst nok både gode og dårlege variantar av denne.

Ein kamerat av meg har hatt den samme pistolen og kunne nesten ikkje fullføre ein konkuranse uten tull.

Sjølv etter fleire turar til børsemakar.

Meinar likevel at det er eit topp våpen i den prisklassa.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde min Baikal i ca 1/2 år. Den var ikke god! Den hadde godt grep og god balanse, men den var ikke god! Det gikk ikke å justere avtrekksvekta og den lå på ca 400 gram. Og den hadde en lei tendens til å gå over til full auto.

Det å stå på banen å fyre av 6 skudd på ett avtrekk, var ikke gøy. Dessuten hadde den en lei tendens til å fyre av skudd når en tok ladegrap.

Jeg kommer aldri til å ta i en Baikal IJ 35. Jeg tør ikke.

 

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...