Jump to content

Hva er drømme rifle for 1000M++?


specialops

Recommended Posts

Hei langhold skyttere!

 

Er sikker på det er flere der ute som har meninger og kan begrunne hvorfor nettopp hva som er drømme rifla di til en rekke vidde på 1000meter ++. Tenkte det kunne være intresankt å lære fra hverandre og andres erfaringer. Alt fra hva som har vist seg å fønke bra, og hva som kan fungere enda bedre, rigger til kaliber valg. Og ikke minst hva som kan andskaffes i realiteten vi lever i, slik det ikke blir inlegg med 20mm kanon rifle osv.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Den er under anskaffelse :wink:

Økonomisk forsvarlig og giftig til tusen... Hva og hvilke produkter kommer senere i egen "prosjekt" tråd :wink:

 

Edit;

Drømmerifla er vel noe annet, men mitt valg er mer utifra et "fornuftig" valg... :D for meg personlig.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde engang en drøpmmerifle for langhold. Nå har jeg ikke det lenger.......fordi jeg kjøpte en :oops:

 

Neste prosjekt nå er en rifle som er billig å trene med, og som duger bra til hold opp til 1000m. Det ble en STR 200. Har fått tak i en blanks skinne (takk Buster) som skal freses 20MOA til å passe i sporet som er frest i kassa. Trenger å raskt kunne skifte mellom diopter og kikkert.

Link to comment
Share on other sites

Kort og godt en Barret M82A1.

 

Jeg har ikke orket å spandere så mye penger på et våpen med så begrenset bruksområde enda, men det begynner å nærme seg. Dvs. fruen synes det begynner å nærme seg.

 

Jeg har forøvrig ikke tilgang til lengre bane enn 600 meter for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Det er en HS Precision i et egnet kaliber, med en egnet stokk og sikte. Skal vi se...; Kassen har jeg, stokken har jeg, løpet har jeg, siktet har jeg, Kaliberet har jeg ikke...Da må jeg mao. ha en 6 Dasher brotsj, og jaja, skal det først lages 1000 meters børse må jeg vel ha et langt tjukkt løp også så får det andre fortsatt være 6BR. 28" Dasher. Joda det vil virke, skal kun lage hull i papp, ikke felle dyr på avstanden. Det er et element som mange "glemmer" når de snakker om 1000yds kalibre; HVA skal det brukes til på den avstanden?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...