Jump to content

Kan man sette lyddemper på dette monsteret?


Grunneier

Recommended Posts

Monster og monster fru blom..

.308 er nå .308 uansett hvordan man vrir og vender på det, og der er drøssevis av kalibre som er bedre til langhold (altså 800m og utover).

 

.308 er derimot en takknemmelig sak å lade, og pleier å være lett å finne gode og presise ladninger.

 

Demper på dette løpet tror jeg du kan glemme.

Link to comment
Share on other sites

Høy,

 

Den der likte jeg.. liker igrunnen alt for mange børser :?

 

At resten av verden skyter "Palma" og lignende skyting @915m med .308 har selvfølgelig ingenting å si, ubrukelig er den...

 

sikkert dårlig å gjenge i "epoxyherdet kabonduk"

Det går helt fint, gutta på verkstedet her jeg jobber gjør det stadig vekk, man får tom. kjøpt skruer og muttere i karbonfiber...

Om det er så lurt på ei slik pipe, eller om det er noe å feste en demper i får andre vurdere.

En kunne muligens gjenge den og skru/lime på ei stålhylse utenpå, da gjenger i CFCen ikke er veldig slitesterke.

Det fins slike piper med mer stål i enden, nettopp for å gjenge i.

 

Om den pipa er pent behandlet, og det kan dokumenteres av en med borescope, eller den skyter steinbra - så kanskje du kan selge den og kjøpe deg ei av stål, eller bruke den tunge når du skal bruke demper og den lette når du trenger - lett.

Nye er disse karbonpipene steindyre.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...