Jump to content

Ønsker meg en hund. Type Husky, Malamut, Breton, Irsk setter


hjelme83

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har de siste årene prøvd og legge om livet grunnet sjukdom og har drømt om hund i 10 års tid fra ung alder. Men i det siste har jeg fått et skikkelig spark i baken og kjenner på kroppen at jeg må ut og oppfylle drømmene mine og bli friluftsmann igjen.. Til dette ønsker jeg meg en hund ! Men til mitt ønske av rase strekker ikke økonomien helt til..

 

Jeg har alltis hatt et bånd til naturen og jakt/fiske/friluftsliv. Og dette ligger sentralt i personen jeg er i dag. Det er ikke noe spesielt fysisk i veien med meg som skal hindre meg i å ta det neste steget i å anskaffe meg en kompiss og turkamerat.

Blir det en fuglehund så vil den få masse nese trening og gå masse tur og den vil bli en god kompiss og turkamerat.

Men om det blir av typen husky eller malamut så blir det mer en kløvhund og kompiss som er med ut på tur hele året.

Jeg ønsker også helst å ha en hvalp som første hund da jeg vil skape et godt bånd imellom oss.

 

Så jeg ønsker å komme i kontakt med noen som har hvalper eller venter hvalper av typen Husky,malamut eller Irsksetter/Breton som kanskje kan hjelpe meg med en hvalp der økonomien ikke helt strekker til de 8-12.000kr det koster for en hvalp på finn.no..(jeg klarer mer en pris på rundt 3-6000, så spør ikke om noen gratis hund her)

 

Jeg kan sikkert forklare bedre min situasjon på telefon hvis det er noen generøse personer der ute.

 

 

 

 

 

 

Jeg trekker meg kanskje litt langt her, men det er verdt et forsøk på å legge ut denne posten her inne..

Gi meg en PM på forumet om du har hvalper eller kjenner noen som vektlegger et godt hjem og skikkelig kompiss for dyret fremmfor økonomi.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det er noe problem å få tak i en alaska huskey i det prisleiet der, men om du får den som valp er en annen sak. De ser gjerne ann individene før de blir solgt.

 

Men jeg vet av en som er litt over 1 år gammel som selges for 1500 kroner, så det er fullt mulig.

Link to comment
Share on other sites

Hei Hjelme: enig i det som er skrevet over her. Bedre kompis finner du ikke. Jeg stusser dog litt på at kjøpepris er et problem for deg. For meg regner jeg kjøpeprisen for hund som den billigste investeringen rundt hund. Utstyr er ikke så dyrt (går å få brukt), men veterinær koster fort skjorta. Jeg måtte sjekke ett øre på en av mine i går. 900 spenn for 15 min arbeid. Takstameteret går fort da. Så du bør ha en buffer og en bra forsikring.

 

Håper du får tak i en hund som passer deg bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...