Jump to content

Steaming av villsvin før grilling


Mauser M03

Recommended Posts

Heisann,

 

Jeg har planer om ?rdne grillfest til sommeren med helgrillet villsvin...dersom jeg f?tak i r?rene... :wink:

 

Men, jeg har h?at det da er lurt ?teame skrotten f?, noen tips for hvor eller hvordan det kan gj?? Tenkte p? skj?to oljefat og koke vann i bunn med skrotten inni, men det fins kanskje lettere l?nger...

Link to comment
Share on other sites

Steaming eller koking av svinet er stort sett bare for at den skal v? raskere ?rille.

Har du god tid og begynner tidlig,kan du godt hoppe over hele steamingen..

 

Litt av sjarmen er ?ruke litt tid,kose seg med en 12-14 pils :lol: ,mens svinet ordner seg selv.

 

Bare pass p?kke for sterk varme,da blir det svidd f?et er gjennomstekt..Og pensle ofte med god grillsaus

Link to comment
Share on other sites

Riktig det SuperHansen skriv, det er ikkje n?ndig men korter ned grilltida. P?vin ville eg ha gjort dette, for steiktida er lang p?eilt svin. Pils kosen er moro den, problemet etter 10-12 pils, s?r det fullt mulig ?lemme litt snuoperasjoner, og svidd svin, er ikkje s?eldig godt.

 

Det er vel et godt poeng med pilsinntaket... kan jo til tider bli anselig i godt selskap, men jeg vil ogs?? sikker p?t det er skikkelig gjennomstekt. Det er vel ogs?n god grunn til ?teame...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dette med stimimg av villsvin har seg prøvd før,bruk et passe stort bade kar,lag et stativ til å henge grisen i ,skal se ut som en trekant,dekk sidene med plater.

Putt nå in svinet på stativet når vannet fosskoker i badekaret,og plasser dette i sativet du har laget.

Du nå ha det sås tett som mulig runt svinet og vannet,jeg laget neg lokk av tak plater i metall siden jeg brukte tre krabbe kokere til å varme opp vannet i badekaret.

Er svinet passe stort ca40-60 kg vil det ha godt av 2,5 timet i badet

En gog regel er at når kjøttet på hasene og inne i ribbene begynner å bli mørt,så kan du fullføre prosessen over grillen med dine smaks tilsetninger,et tips et nattvigs blandings krydder,det gir god smak det.

 

vart velig enkelt dette men kontakt meg vist du lurer på noe.dette kann jeg. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

skattebo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...