Jump to content

Ny test av Javelina 10mm auto


Hedning

Recommended Posts

Kulene jeg har bestilt i 10mm lar vente p?eg...s?eg stakk innom Landr?den tro at han hadde et brukbart utvalg. Jada gitt, 1 eske med Sierra 180. Frontier som jeg har kj?der f?ogs? 180 grs. Og Partizan i bulk, ogs?80 grs. Mulig man ikke skal skrive navn i s?e tilfeller, men jeg for min del h?r noen der leser dette. Skal du drive en s?ss stor butikk f?du ha et minimum av utvalg.

 

Uansett.... Det ble brukt N105 krutt denne gangen. Og jeg fikk med med Mr Glock i klubben. Han har en relativt st? h? med v?n som ikke har verdens beste avtrekk. Han skyter ca 300 skudd pr dag med Glock 17.......Og n?le ting totalt annerledes.

 

25022010049.jpg

Dette er 11 skudd p?uell skiva. B? Sierra og Frontier kuler blandt de 11. Sierra kulene ga 1190 fs, og Frontier kulene ga 1142. H?te hastighet vi m?e med N105 krutt var 1412 fs. Det gir vel en faktor p?35 eller noe, s?en holder godt kravet. Gutten som skj?ente at de tre til h? var han sin feil, s?istolen g?godt med rette ladning og krutt.

 

?skyte en h?s med den er ingen suksess. Selv om den g?greit er en avtrekksjobb absolutt n?ndig. Med mine Pardini fingre har jeg ikke sjans til ??il noe med greia. Men jaggu godt at det meste av feilen er min egen og ikke jernet.

 

Hei og h?..

Link to comment
Share on other sites

bra den ser ut til ?irke!

 

...men jeg synes du er litt streng mot landr?t de har .40/10mm kuler fra tre forskjellige produsenter synes jeg er over all forventning, normalt har en forhnadler bare inne fra den produsenten de er import?or, s?nge lageret holder. vi pistolskyttere b?aktisk akseptere at vi er et forsvinnende lite marked for v?nbutikkene- de tjener ikke stort ammo og ladekomponenter de selger oss.

 

skal du ha tak p?ndre komponenter er det antagelig enklest ?ontakte hjemmelading.no- han b?a et av de st?e utvalgene her i landet.

Link to comment
Share on other sites

Fors?dt enig i at det er et lite marked. Men n?2 av tre i sortimentet kun blir solgt som et minimum av 500 eller 2000 stk, s?ener jeg at man skal se etter andre ?ruke som leverand?Og ja, det er da man finner ut at det er mye bedre ?ruke hjemmelading.no..... Og n?Sierra ligger igjen med to esker, n?are en, s?lir man jo helt sikker i sin avgj?se. I tillegg er alle 3 fabrikater i samme vekt...4 av 5 ganger har det ikke v? N340 p?ager der heller.... Som rifle skytter medf? dette at jeg ogs?j? kuler og krutt for dette et annet sted. 99% av mine kj??til Alvestad. S? hadde det ikke v? om noen kunne konkurrere med ham.

 

Poenget mitt er at driver du en butikk av den st?lsen s?urde et slikt resonement v? gjennomtenkt av de som driver butikken. Jeg blir i allefall lei av ??at det har vi ikke p?ager, men det kommer inn om noen uker eller m?der. Det er nok ikke denne nisjen dem lever av, men de ville uten tvil tjent mer penger p? ha et utvalg som kunne konkurere.

Link to comment
Share on other sites

Lander?n ikke noe for situasjonen med N340. Fabrikken sender ut igjen n?de produserer neste lot og da f?Lander? sender videre til landets detaljister ut i fra hva de har bestillt. Har de ikke bestillt, blir det ikke noe fra den leveransen. Det meste g?nok til USA.slik at Vihtavuori vel har litt lav kapasitet i forhold til faktisk ettersp?l. e produ. De store import?e har bestilling av sine produkter noen ganger i ?t og kan ikke etterbestille enkelt kalibre i mindre kvanta. Alvestad er i en for skyttere heldigere situasjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...