Jump to content

Winchester 223 wssm


gunleil

Recommended Posts

Hei

Har bestemt meg for en Winchester i kal 223 wssm. Kom til å google litt, og ble litt usikker. Er dette et "ukurant" 223 kaliber? Går det an å feks skyte med 223 rem i dette geværet? Kjøpte børsa for å ha lett tilgang til ammunisjon. Er det lett å få i ammunisjon til denne, og er den evt dyr?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Har aldrig prøvd denne patrona,skal aldri heller tror jeg,men har lest litt om den.

Lunefull på trykka,løps brenner av rang og vanskelig å få tak i ammo.

223rem eller 22-250rem er jo like gode kandidater,og tilgangen av komponenter får du jo over alt. :?::?::idea:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror trådstarter har gått i fella å velge patron ut fra navnet. .223 WSSM kan jo ikke være mye forskjellig fra .223 Remington, eller? Jeg har også hørt folk som vil bygge om rifler i .308 W til ".308 Magnum". Jeg antar de da mener .308 Norma Magnum. Patroner er vanskelige å vurdere ut fra bare navnet. Noen med nesten samme navn er helt forskjellige, samme patron kan ha to eller flere ulike navn osv. Det er ikke opplagt at .308 W og .30-06 bruker samme kule heller. Gå for .223 Remington. Skal du ha noe mer ekstremt så prøv .22-250. Skal du ta den enda lenger, så har du noen timers studier foran deg ;) Det er fordeler og ulemper med alle patroner, og ingen er optimale for alt. Du må se an bruken. Evt. bare kjøpe det du har lyst på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...