Jump to content

Sphinx 3000 Exstended Six, ny pistol for militærfelt ?


Gamle Erik

Recommended Posts

Har lenge gått å ønsket at Sphinx skulle lansere en 6 tommers pistol i 3000 serien. Fikk for noen år siden tafse litt på en 3000 standard modell og det avtrekket er vel det beste jeg har kjent på noen pistol. I kveld ramla jeg innom hjemmesia til Sphinx og hva er det jeg ser ? Jo en 6 tommer med justerbare sikter og med undercut forsikte. :shock: Spørs om jeg ikke må begynne å spare penger , for dette må vel være den ultimate pistol for militærfelt ? Vet ikke noe om pris men Sphinx er dyrt, denne koster vel kanskje det samme som 2 Pardinier. Men gleden av å eie noe som er laget med skikkelig kvalitet fra Sveits oppveier vel kanskje innhugget i lommeboka ? Legger med link og bilde så dere ser hva jeg drømmer om :D

 

3000_ExtendedSix_normal.png

 

http://www.sphinx-systems.ch/?p=12

 

Kanskje vi endelig har fått et skikkelig alternativ til Pardini GT ? Må jo innrømme at jeg har vurdert å kjøpe meg en Pardini GT45 9mm jeg også, da de jeg kjenner som bruker den er veldig godt fornøyde. Alternativ til Pardini er vel kanskje litt feil å si da denne antagelig er dobbelt så dyr som Pardinien, hehe. Det er Capsicum som er norsk importør ser jeg, men de har ikke denne modellen i nettbutikken.

 

Uansett er det godt å sitte med en liten skotsk singel malt i glasset å drømme seg litt bort :D Foreløpig er det gratis også :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ja,jo, denne så jo forretningsmessig ut. Litt kantete kanskje, men presisjon og ytelse er nok i orden.

Ellers så klarer jeg ikke rette avtrekkere.

Men absolutt en moderne "arvtager" for P 210. Men prisen skremmer nok de fleste om den nermer seg 30 store.

Link to comment
Share on other sites

Denne var rå! Hadde en 3000 Comp Standard for noen år siden og jeg synes den var optimal. Skader ikke med litt lengre siktelinje til mil.felt, mun duverden og det koster. Var derfor jeg solgte min, da jeg gikk over til å skyte mer rifle og mindre pistol. Hadde aldri solgt den om jeg hadde hatt mulighet til å skyte så mye mil.felt som jeg hadde ønsket. Jeg for min del klarer ikke grepsvinkelen til Pardini.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...