Jump to content

Felt-dommerkurs ?


Brassy

Recommended Posts

Er ikkje det skyttarkretsane som organiserer dommarkurs?

 

Det klubbenes ansvar å til enhver tid ha godkjente dommere :!:

 

At det ofte er kretsen som organiserer dette, har som regel med at de oftest gir tilskudd til kursene eller betaler hele gildet :D

Link to comment
Share on other sites

At det ofte er kretsen som organiserer dette, har som regel med at de oftest gir tilskudd til kursene eller betaler hele gildet :D

Sikkert riktig. I vår krets så trur eg alle dommarkurs blir handtert at kretsen. Har iallfall ikkje høyrt om noko anna. Skal på oppdatering om eit par veker :)

Link to comment
Share on other sites

At det ofte er kretsen som organiserer dette, har som regel med at de oftest gir tilskudd til kursene eller betaler hele gildet :D

Sikkert riktig. I vår krets så trur eg alle dommarkurs blir handtert at kretsen. Har iallfall ikkje høyrt om noko anna. Skal på oppdatering om eit par veker :)

 

Hvem skal være instruktør ?

Link to comment
Share on other sites

Trudde ikkje det var noko som heitte felt-dommar kurs lenger.

 

Vanleg dommarkurs vert i min krets (Møre og Romsdal) arrangert av kretsen annan kvart år.

Går over to heile dagar. Sist gong var det Helge Olden som var instruktør.

Forbundskontoret har liste over godkjende dommarinstruktørar.

Kretsen vår betalar for kurset, klubben/deltakarane for eigne reise- og overnattingsutgifter.

Link to comment
Share on other sites

Feltdommerkurs er fortsatt lov å arrangere, de holdt på og legge dette ned i fjor men endret på dette når Buskerud Skytterkrets v/Hokksund Pk arrangerte kurs for 38 stk i mars i fjor.

 

Så jeg har erfaring med dette :-) var selv "instruktør" på nevnte kurs siden vår mann som skulle avholde dette ikke var "helt" oppdatert :-)

Prisen for klubbene var reglementkostnaden mens "arrangør" dekket instruktør og lokaler pluss mat.

 

Så mitt tips er og bare kjøre på, for de som evnt ønsker har jeg en powerpoint med innlagte pauser for hele feltreglementet :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Feltdommerkurs er fortsatt lov å arrangere, de holdt på og legge dette ned i fjor men endret på dette når Buskerud Skytterkrets v/Hokksund Pk arrangerte kurs for 38 stk i mars i fjor.

 

Så jeg har erfaring med dette :-) var selv "instruktør" på nevnte kurs siden vår mann som skulle avholde dette ikke var "helt" oppdatert :-)

Prisen for klubbene var reglementkostnaden mens "arrangør" dekket instruktør og lokaler pluss mat.

 

Så mitt tips er og bare kjøre på, for de som evnt ønsker har jeg en powerpoint med innlagte pauser for hele feltreglementet :-)

 

K.

 

Hei K

 

Kunne du tenke deg å ta en tur til Kristiansand og holde et slikt kurs ?

 

Vanligvis er vel dette et endags kurs, så om vi hadde hatt det på en lørdag, kunne du fått med deg et feltstrevne på Flakke Loner på søndag, før hjemreise :lol:

 

Ha en fin helg :D

Link to comment
Share on other sites

Nå er det slik at for og få ett slikt kurs "godkjent" bør kursholder være instruktør eller ha lov til og kjøre kurs. Så hvis fagkomite kan godkjenne at erfarne skyttere som er nasjonal dommer (over flere år) kan kjøre ett slikt kurs kan det godt la seg gjøre :-)

 

Kan alltid ta med meg fruen på en helge tur ;-) besøke noen venner og skyte litt :-)

 

Skal sjekke med fagkomite og komite opplæring om hva som trengs for og kunne kjøre slike kurs. Dere er ikke første som spør kan du si :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...