Jump to content

Posteringspose!


Daywalker

Recommended Posts

Har kjøpt en slik

http://jaktfall.no/index.php?nr=90&case%20...%20&startrow=

Fra jaktfall.no

og lurer på om der er noen som har erfaringer med den?

Skal brukes til natt posting etter rev,gris osv på den kalde tiden av året.

Og første intrykket er at den kanskje er noe tynn....

 

Erfaringer noen???

 

Endret av fat_dog86: fikset linken din sånn at den ble klikkbar. Hus å bruk URL-knappen!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fikk lyst til å prøve en slik pose.

På kalde dager i gluggen har jeg tredd meg selv ned i en militær sovepose, men den har for dårlig plass til føttene. Denne posteringssekken ser vesentlig større ut i det nedre partiet og har sikkert god plass til kalde tær.

 

Du sier den er noe tynn. Hva kan den sammenlignes med?

 

Ellers pleier jo fleece å fungere når det er kaldt. :)

Link to comment
Share on other sites

Den kan nok best sammenlignes med et tynt fleece pledd utvendig som er foret med et tynt lag med kryss sydd glatt vatt lignende stoff innvendig.

Der er god plass i den både nede og oppe,men er som sagt skeptisk til om den holder 10-15 kalde i november i tyskland.

Har ikke lyst til å forfryse juvelene en gang til :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Undertegnede har kun bruk Swedteam sin Posteringssekk og i denne modellen har Swedteam laget god plass til beina, noe som er viktig etter mitt syn.

Det finnes Posteringssekker som er syd som et dynetrekk i bunn, dette til informasjon.

Posteringssekken fra Swedteam ble testet I romjula 2009, 6 timer på post i ca 20 - 25 minus grader 3 netter på rad gikk egentlig ganske greit.

 

Litt info finner du her: http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=1662

 

Mvh

Jan

Link to comment
Share on other sites

Fjellduken er det beste produktet du får til dette bruket.

Alle jegere som har en viss erfaring i skogen /fjellet i varierende vær

ser at disse fleece posene ikke holder mål. Bare armer og et utildekket ansikt :?

Den vesle lyden posen gir fra seg ved bevegelse, er bagateller iforhold til

bevegelsen i seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Fjellduken er det beste produktet du får til dette bruket.

Alle jegere som har en viss erfaring i skogen /fjellet i varierende vær

ser at disse fleece posene ikke holder mål. Bare armer og et utildekket ansikt :?

Den vesle lyden posen gir fra seg ved bevegelse, er bagateller iforhold til

bevegelsen i seg selv.

 

Jeg har både fjellduken og en sånn posteringspose. Til postbruk er jeg ikke i tvil om hva jeg velger. Jeg synes posteringsposen fra sweadteam er helt overlegen. Men som nevnt over så må det være oppholdsvær eller tak på posten, siden den ikke er vanntett.

Link to comment
Share on other sites

Har også noen fjellduker, men til sitt bruk er "fritzeposen" overlegen. Lokkejakt på rev og annen posting der LYD avslører den påfølgende bevegelsen er fjellduken sitt store minus. Og hvis du ikke skal sitte helt inni fjellduken forsvinner mye av varme egenskapene, selv i Thermoduken. Den fleeceposen jeg har er meget tykk, og har seler og høy rygg/frontstykke, Ei muffe til å ha hendene i så du slipper handsker. Mulighet for å åpne bunnen og gå med den. Alt i alt et suverent posteringsobjekt når nedbør kommer i hvit form. Har sittet flere timer i -20 i den i vinter. Egentlig er det vel sånn pelsdyr er kledd :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nok vært litt uklar!

Til bruk i jakttårn med vegger/tak, jaktbu eller i oppholdsvær, der der jegeren sitter nære åteplassen fungerer en posteringssekk MYE bedre en Jerven fjellduk.

Hva mener du med "Bare armer og et utildekket ansikt"

 

Mvh

Jan

 

Jan er inne på det vesentlige. Skal du sitte 20-50 meter unna svin over en lengre periode nytter ikke fjellduken. Swedeteam sin fungerer bra, jeg har en slik en også, men den er noe tynnere enn den jeg har fra Frankonia (men under halve prisen) og blir mest lånt bort. I tillegg har jeg en tysk jaktponcho i ull. Med den over så er det rimelig vanntett, helt stille og varmt. Jeg har også laget en hvitt yttertrekk i impregnert støysvakt stoff til posene som fungerer bra nå som jeg sitter ute på reveåte. Jeg har prøvd Jerven, men synes de er for tette og blir vanvittig lydfølsomme i kulda. Jeg har alle Jerven dukene og de blir mest brukt på jakt der støy ikke er noe problem, vått vær og isklatring. Hvert sitt bruk.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

Med fare for å få noen på nakken :)

Jeg spurte ikke om erfaringer med jerven duk og lignende produkter.

Det har jeg og kjempefornøyd med den,men ikke til dette bruket.

 

Har som sagt kjøpt en slik fra jaktfall og er i tvil om den holder mål til mitt bruk.

Har derfor sendt mail til jaktfall og spurt om deres erfaringer.

Så om jeg ikke blir fornøyd med svaret blir posen returnert og en

tykkere utgave innkjøpt.

Har som sagt ikke bry til å sitte og fryse i 5-6 timer igjen i en pose som

ikke holder mål.

Så er spent på svar fra jaktfall...

Inntil da,takker for svar,så skal jeg poste en oppdatering etterhvert...

Link to comment
Share on other sites

Da var posen som ble bestilt i fra Winge våpen kommet i posten:

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=1662

 

Første intrykket var at dette var en skikkelig gjennomført pose med tanke

på de skikkelig kalde dagene. :D

 

Ytterstoffet er nesten 100 % lydløst med en romslig lomme i front som har god plass til hendene,gjerne med votter på.

 

Der er i tillegg god plass til bena,den er sydd på en ganske annen måte en posen ifra fks Jaktfall.no :

 

http://jaktfall.no/index.php?nr=90&case%20...%20&startrow=

 

Som til sammenligning har rimelig lite plass til beina.

Og i tillegg ikke er mer enn ca halvparten så tykk...

 

Innvendig er posen foret med et tykt lag med fleece som er varmt og godt.

Der skal også være et mellomlag av et vattert stoff som virker vindstoppende og varmende.

Posen er også utstyrt med noen ordentlige seler som gjør at den holder seg på plass når man har satt seg godt til rette.

 

Sammenrullet tar den litt plass,men det skyldes at den som nevnt over er tykk og god...

Savner litt en pose/trekk til å oppevare den i når den ikke er i bruk.

Men har heldigvis en svigermor som er meget flink med symaskinen og villig

lar seg bestikke med litt viltkjøtt... :)

 

Så konklusjonen er løp og kjøp :!: . En konge posee som man garantert kommer til å ha stor glede av på post etter rev/gris de dagene der er skikkelig kaldt.

 

Til sist en takk Til Winge Våpen for god service og grei levering. Helt topp.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...