Jump to content

Dette bruker jeg på gåsa


IvoRei

Recommended Posts

Bruker 24gram stål nr us 7. Funker som fy 1 av 100ganger :mrgreen:

 

Hehe neida.

 

Bruker stål og vismuth i str BB

 

Av tunge alternativer(HS,TM,wingmaster og federal HD osv) Der bruker jeg 4er.

 

Bruker stortsett 70mm med 34 gram eller større ladning og endel 76 og 89mm spesielt med stålhagel.

 

Skyter med forbedretsylinder så skyter ikke på hold over 25meter, bruker ei enslig lokkegås som avstandsmåler.

Link to comment
Share on other sites

De første årene var det 12/76 og BB i bly som gav meg mest moralsk støtte, etterhvert norsk nr 2 da BB viste seg å gi endel uforklarlige "bom" (gåsa fikk ikke nok hagl i seg, om noen). Før bly ble umoralsk var jeg nede i norsk nr 4 og gjerne 12/70 og lettere ladninger med høyere fart, og i Hevi-Shot™ brukte jeg helst norsk 4 til 5 i 12/70 med høy hastighet.

 

Min lærdom var at fart og stort antall hagl var viktigere enn store hagl i trege magnumladninger.

Link to comment
Share on other sites

Bruker 12/76 no 2 stål i hagla, blir korte hold når gåsa kommer inn for landing.

skyter også en del gås med 6.5x55 å da bruker scenar 8 gram ferdig ammo. Den er jeg veldig fornøyd med, men i år skal jeg prøve rekrutt ammo, buttere kule men lavere hastighet så tror den er like bra.

Blir spennende å se til høsten :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...