Jump to content

Ombygningssett til Sauer


larsern

Recommended Posts

Noen har visket meg i øret at ombygningssettet i .22 lr. som er beregnet til Sauer STR også kan passe til 202'en.

 

I min iver etter å bli norges beste i jaktfeltløypa, så har jeg vært på utkikk etter ei god .22 lr. børse. Har sett på Sako Finnfire, men den er jo både dyr og vanskelig å få tak i, så dette passer jo meget bra. Jeg ringte ned til Landrø i dag for å forhøre meg, men der hadde børsemakeren tatt helga så jeg fikk vite via en butikkansatt at dette var mulig men da med en modifikasjon av sikringen. Mitt spørsmål til dere der ute i den store verden er, hvilket inngrep er det som blir gjort? Vil jo nødig tukle alt for mye med min kjære 202, all den tid denne stort sett kun blir brukt på jakt.

 

Kanskje det er noen som har liggende et sett som er til salgs?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Oj, lenge siden denne tråden ble startet. Men, bedre sent enn aldri.

Det går helt utmerket å montere 22 lr-settet til STR til 200/202. Løpet bør kappes og dreies til samme lengde som orginalløpet.

Sikringa vil ikke virke med 22 settet montert, men jeg kan ikke se at det skulle være noe problem til treningsskyting.

Link to comment
Share on other sites

Ojj..gamle tråder ruster visst aldri. Jeg prøvde febrilsk via mange kanaler å få tak i brukt 22 lr. sett til 202'en min, men det kan man bare glemme.

 

Jeg dro ned til Landrø og kjøpte et nytt sett til kr. 6.000,- og leverte det til en børsemaker for å kappe løpet og få dreid det ned. Dette fungerer meget bra, og som det står skrevet lengre oppe så må du evt. borre et hull i sluttstykket for at sikringen skal fungere. Dette har ikke jeg gjort både fordi jeg kun bruker denne til treningsskyting og at jeg ved evt. salg senere kanskje lettere få solgt det til DFS skyttere.

 

Men dette kan anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...