Jump to content

lading 308


metzgar

Recommended Posts

Jeg har ingen anelse om du vil få treffpunktforandringer med forskjelige hylser, du må bare prøve.

Men jeg ville ikke blandet hylsene, både av tekniske, praktiske og ikke minst det ser teit og sikkelig uproft ut.

N-140 er som nevnt ikke ideelt.

Også lurer jeg litt på hvordan du har kommet fram til at du skall ladde med 42 gr N-140, ikke noe galt med ladinga. Jeg må prøve meg fram, for å finne godladinga.

Link to comment
Share on other sites

Eg har gått frå N140 til N150 krut til lading av 308. Både til treningsammo (150-170 grs) og jaktammo (180 grs). Litt meir safe med tanke på overtrykk etc.

Eg ville holdt meg til ein type hylser. Sjølv brukar eg Norma. Du finner mykje gratis Norma-hylser i bøtta på skytebana til sommaren. Eller du kan kjøpe ei pakke med jaktmatch. Prisen blir egentlig ikkje so gale med tanke på at du får 50 treningsskot, og sit igjen med 50 gode hylser etterpå.

Eller kjøpe Lapua-hylser som andre har nevnt.

Link to comment
Share on other sites

jeg bruker stort sett 42 grs N150 til det meste av kuler i 308, ikke til de helt tyngste og letteste, men til både 155grs og 168 grs har dette vært universal start ladningen (og også den jeg har endt opp med å bruke) til de fleste kuler. og som nevnt over, så er nok ikke en boks N150 det dummeste du kan kjøpe inn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...