Jump to content

Superdumt Astro spørsmål


Tyribergets O`Luna

Recommended Posts

Som nevnt ett superdumt spørsmål, men jeg tar likevel sjansen. Jeg har tenkt å kjøpe Astro men tror jeg helst ønsker å bruke "vest"(sånn orange sak med gps senderen i) på hunden for at den skal være litt mer synlig ved kryssing av veier etc. Finner ikke den utgaven på noen av nettbutikkene. Er det samme typen som den bikkja har rundt halsen som brukes i de "vestene" eller er det en amerikans versjon eller noe?...

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår godt at du vil bruke orange vest, men du behøver ikke å bruke GPS senderen i den.

 

jeg vet ikke hvilke rase hunden din er men går utfra at den kan bære en DC30 -dette er en mye bede metode enn å ryggmontere en sender fordi antennen på senderen er mer utsatt på ryggen enn rundt halsen.

 

Jaktdekken fås i mange forskjellige utgaver og bakdelen med de fleste på kortbeinte hunder er at hunden får et bein på feil side av brystskillet og kan bli sittende fast i kvist og gjerder.

 

På Dreveren og Dachsene bruker jeg DC30 og et reflexhalsbånd med "flapps" ut på sidene, hunden synes veldig godt fra alle mulige posisjoner med dette på. At han ser ut som en litt "flashy"prestekrage bryr han seg lite om... :D

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt ett superdumt spørsmål, men jeg tar likevel sjansen. Jeg har tenkt å kjøpe Astro men tror jeg helst ønsker å bruke "vest"(sånn orange sak med gps senderen i) på hunden for at den skal være litt mer synlig ved kryssing av veier etc. Finner ikke den utgaven på noen av nettbutikkene. Er det samme typen som den bikkja har rundt halsen som brukes i de "vestene" eller er det en amerikans versjon eller noe?...

 

Det finnes en vest som er tilpasset til DC30. Det er ei lomme som du smetter halsbåndet inn i, med antenna stikkende ut. Har et assortert utvalg av disse på Røra. 74 15 40 30

Link to comment
Share on other sites

DC20 gikk ut av produksjon når DC30 kom for 1,5 år siden.

 

Dette er feil. Begge selges parallellt i USA. Derimot har aldri DC20 vært i salg i Norge. Kjøpte selv opptil flere DC20 i fjor sommer, og bruker dem i et dekken kjøpt hos Oslo Våpen og Fritid (http://www.oslovf.no/?pageID=591&ItemID=588). For meg funker dette bra på kortbeint hund, og også på Gordon Setter. I løpet av to sesonger med ca 40 - 50 bruksdager pr sesong har jeg kun fått ødelagt én antenne.

Link to comment
Share on other sites

Har en vest som er spesiallaget til Astroen. Du finner den blandt annet på www.jakto.se Muligens samme vest som "Jibrag" omtaler? Har fungert uten problemer til min østlaika.

 

Vil tro det er samme vesten, vi tok inn et parti fra en av butikkene våre i Sverige (ABC Vildmarks i Borlänge)

(Edit: ligger i nettbutikken nå...)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...