Jump to content

5 skuddsmagasin S/L


metzgar

Recommended Posts

JEg har et KKC skjefte og et 3skuddsmagasin (og det magasinet ER en nedtur på ei eller veldig bra rifle, selv om det virker), og har ikke turt å kjøpe 5skudds, er det kommet nye som er bedre enn de gamle?

 

K

 

*Jeg har bare opplevd en feilfunksjonering med dette magasinet, en patron som ikke var langt nok bak. Klarer likevel ikke å stole helt på det

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt et 5 skudd magasin som delte seg i skjøten. Overgangen var temmelig spinkel.(off topic) Men det går an å bore/gjenge opp et 5mm hull og sette i en liten maskinskrue i magasinet. Den må stå slik at den treffer den lille fjærbelastede tappen i underbeslaget. Dermed vil magasinet stå i press fra fjæra slik at det ikke skrangler så veldig.. `edit`

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg vet ikke hva som skal vere betegnelsen på svakhet, om det er funksjonalitet eller kosmetikk & lyd.

Er enig i at magasinet er som en blikkboks, men det fungerer uten noe tull hos meg.

 

Det er 2 år siden det ble lovet et nytt design, så jeg er spent på hva dem kommer med. Et kryssmatet

magasin hadde vært kremen. Tenk å velge mellom å mate fra toppen eller ta ut magasinet og mate det.

Liker at man har valgmuligheten, men det er vel ikke bredde nok til å få til det.

 

Kunne ikke Schultz & Larsen (eller dems ansatte) gi oss en liten oppdatering vist dem leser denne tråden ?

Link to comment
Share on other sites

Det er kommet nye 5-skudds magasin i kort og lang versjon, vet ikke om det er i magnum. Disse er laget i ett helt stykke, de gamle er delt på midten, så jeg tror nok de nye er av bedre kvalitet og holdbarhet. Har fått et kort og skal ha et langt i tillegg, skulle komme inn i januar.

Link to comment
Share on other sites

Ja det nye 5 skudds magasinet er nå i butikken.(J&F) Det er i et helt stykke og ser bra ut. Prisen er vel som før ca 1200.(ALTFOR dyrt) Det er sveist på en tange i bakkant som tar i den fjærbelastede pinnen så det skrangler ikke. Mitt gamle begynner å løsne i skjøten, så det er vel ikke lenge før jeg må av å få et nytt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...