Jump to content

Lage tilt på orginal TRG kikkertmontasje.


TRG-22

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har en orginal 2 rings TRG kikkertmontasje uten tilt, og ønsker å få litt tilt på denne. Jeg trenger litt tips på hvordan en best kan få dette til.

 

Mulighetene er å file litt av under ringen i forkant for å få denne litt lavere en bakringen. Men hva skjer da med kikkerten. Vil det ikke bli skjevhet og muligheter for stress mot kikkerten når en skal skru denne sanne sammen :?

 

Snakket med en børsemaker om dette, og han mente dette var den beste måten å gjøre det, men han kunne ikke si noe om det ville få konsekvenser for kikkerten.

 

Jeg har søkt på kammeret og funnet noe, men trenger mer info, fra de som har gjort dette før.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Er det tikka optilock du har så er det berre og frese av den fremre basen.

 

Har gjort dette skjølv på min TRG og dette fungerer bra.

Opilock ringane tar seg av skjeivheita du lager med og frese, og det blir ikkje noko tving på kikkertsikte med dette.

Om eg husker rett så var det ca 0.8mm eg tok av den fremre basen.

 

Terje

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Takk for tilbakemeldingene så langt.

 

Raudnakke:

 

Takk for internettsiden med verktøyet, men kan ikke se at de leverer dette verktøyet i 34 mm.

 

Terje338 skrev:

Er det tikka optilock du har så er det berre og frese av den fremre basen.

 

Det er orginale Sako Optilock ringer i 34 mm jeg har uten plastring mellom kikkert og montasje.

Men jeg får det ikke helt til å stemme at det ikke kikkerten vil få noe bend på seg når en skal skru den på plass.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

jeg får det ikke helt til å stemme at det ikke kikkerten vil få noe bend på seg når en skal skru den på plass.
1" og 30mm Optilock skal kunne ta opp litt skjevhet uten å gi bend i kikkerten pga. måten plastringene er konstruert. Siden 34mm Optilock ikke har disse plastringene, har du nok helt rett i at disse er mer krevende mhp. retthet...
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Er det tikka optilock du har så er det berre og frese av den fremre basen.

Terje

 

Drar frem denne tråden, da jeg lurer på en ting ang denne tiltingen. Er det toppen av basen dere sliper ned da? Siden basen går på et svalehalespor i kassa, regner jeg med man ikke kan slipe i bunn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...