Jump to content

Sauer 202 , Classic kal. 6,5.


kronhjort

Recommended Posts

Heisann,, ny her på forumet! :)

 

Vurderer og kjøpe Sauer 202 til våren, noen som har fordeler/ulemper med dette våpenet ? :?

Fikk Zeiss Victory 3-12x56 m/lys i julegave med fatter'n, så tenkte jeg måtte inverstere i sjikkelig børse! :mrgreen:

Hvilket kaliber er og anbefale ?

har hørt 6,5x55 er tingen ! 8)

Link to comment
Share on other sites

Kjøper du deg ein sauer 202, kjøper du kvalitet.. Har sjøl ein 202 outback og er meget fornøyd med den.. Med min erfaring kan eg nevne nokre fordeler: Pipebyttesystem(skru laus to skruer+bytt pipe=anna kaliber), meget bra balanse, presist avtrekk, genial sikring-løsning, meeeget glatt slutstykke gang, sluttstykket låser i løpet, to delt skjefte, 60 graders bolt løft, sikkert og utprøvd system, og kanskje den beste presisjonen på jakt-rifle markedet..

 

Som bakdeler kan det nevnes at for skjefte har ein lei tendens til å "vri" seg når det har vert vått og tørker opp igjen.. (veit det er nokre som har hatt dette problemet) så lenge ikkje skjeftet berører løpet er det ikkje noko stort problem som må gjerast noko med.

 

Den største bakdelen med sauer 202 er at den er dyr.. og alt til den koster flesk.. men som sagt... "det koster å kjøre mercedes"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jaktmatch utgaven (kalles vel nå Wolverine) gir det litt mer frihet pga det tykke forskjeftet. Da er det bare å slipe litt og montere inn et Sauer 200 baneløp om du ønsker det. Dessuten er det bedre å holde i.

 

Justerbar kolbekam er jo også en fordel, spesielt når man først legger så mye penger i et våpen. Jaktmatch utgaver er å få tak i brukt i ny og ne. Bruk tolmodigheten.

 

Kaliberet du tenker på er helt supert!

De som ikke liker 6.5x55 gjorde feilen med å kjøpe et annet kaliber, og prøver nå bare å rasjonalisere seg ut av det faktum at de valgte feil kaliber.

Fra spøk til alvor, alt til sitt bruk, og 6.5x55 er ypperlig på alt vilt her i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trur jeg ville kjøpt et annet kaliber enn 6,5. har en kompis som kjøpte en i 9.3 og betalte vel ca 1500 får et 6,5 løp i tilegg. Det er vel et gammelt 200 løp som er dreiet ned og munningssenka på nytt. dette samler helt flott. Dreiet ned et "utskutt" baneløp til 200 STR min får 12 år siden. etter jeg var ferdig med det så man bare 3 hull i skiva etter 5 skudd på 100m så det ble bra etter kapping og munningssenking. Dette er jo en billig løsning får å få 2 kaliber. ;)

http://www.Beverensport.no er billig på nye sauere med 6.5 løp i tillegg. Ring han og spør om tilbud. ;)

Da kan du trene billig med 6.5 og jakte med 308/30-06/9.3 eller hva du velger å kjøpe våpenet i.

Link to comment
Share on other sites

Jaktmatch utgaven (kalles vel nå Wolverine) gir det litt mer frihet pga det tykke forskjeftet. Da er det bare å slipe litt og montere inn et Sauer 200 baneløp om du ønsker det. Dessuten er det bedre å holde i.

 

Justerbar kolbekam er jo også en fordel, spesielt når man først legger så mye penger i et våpen. Jaktmatch utgaver er å få tak i brukt i ny og ne. Bruk tolmodigheten.

 

Kaliberet du tenker på er helt supert!

De som ikke liker 6.5x55 gjorde feilen med å kjøpe et annet kaliber, og prøver nå bare å rasjonalisere seg ut av det faktum at de valgte feil kaliber.

Fra spøk til alvor, alt til sitt bruk, og 6.5x55 er ypperlig på alt vilt her i Norge.

 

jaktmatch å wolverine er to forskjellige 202er. veldig like i stokken. ikke helt likt forsjefte . å pipa i wolverine utgaven er tykkere å fluta. banerifle. i mine øyne. tung å bære på.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Har nå i flere år hatt 2 stk 202. En jaktmatch og en Highland. 6,5 og 3006. Har bare positive ting og si om dem. 6,5x55 er et ypperlig kaliber til all jakt i Norge bare du bestreber deg på og sette skuddet der du skal. Det gjelder forøvrig alle kalibre :!:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...