Jump to content

kompositt vs metall


Len

Recommended Posts

Jeg skal gå til innkjøp av ny pistol, 9mm i denne omgang.

Og Har funnet mye fint i både kompositt og metall.

Nede på klubben er det bare jammer over disse såkalte "tuppervare" pistolene...

Er de virkelig så dårlige? Er de ikke like slitesterke eller blir slarkete over tid?

 

Jeg ønsker tilbakemeldinger med fordeler og bakdeler på begge typene.

Link to comment
Share on other sites

Nei de er absolutt ikke dårlige, men de er ikke best til alt.

Hvilken pistol du bør velge avhenger av hvilket skyteprogram du skal skyte. Hvilken pistol du kan velge avhenger av ambisjonsnivå og personlig smak.

 

Til tjenestebruk, praktisk, felt og koseskyting er plastpistoler utmerket. Til baneskyting finner du mer egnede våpen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har allerede en Ruger MK III til baneskyting. Den er fin og presis.

9mm vil bli mer brukt til praktisk, felt, koseskyting.

 

Det er ikke slik at plast våpen blir fortere utslitt, ripete, slærkete osv?

Jeg kunne jo såklart tenkte meg noe i stål, men utvalget av plast begynner å bli stort og mange av de er fine.

Link to comment
Share on other sites

8) Vet ikke hvor du har det fra at de blir 'slærkete' ? Disse tupperware pistolene er jo det som velges av tjenestevåpen til de som virkelig "forbruker" våpen. Etter å ha sett diverse Glock'er som har vært med på det meste og som fortsatt fungerer 100% kan du nok trygt kjøpe en plastpistol ja! En annen ting er 'følelsen'.. Jeg liker nok selv best skikkelige metallskytere. (Greit å kunne sote siktene uten å svi av plastdeler.. :lol: ) Siden du selv har valgt en metallhaug som første skytejern så kjenner du nok følelsen.. Det som kanskje avgjør litt mer er hvor mye penger du vil bruke på en 9mm.. En Glock finner du vel ganske rimelig både ny og brukt..
Link to comment
Share on other sites

"Slærk" var vel det ordet som kom fra de på klubben.. De fleste skyter med stål der.. egentlig alle sammen.

Hvor mye jeg bruker kommer litt ann på hva jeg kommer over. pent brukt eller nytt.

 

Valget ligger litt på HK pistolene. En av USP'ene eller P30.

 

Glock har også mye bra som er litt hyggligere pris. Det som trekker den ned i mine øyne er at den er så firkanta..

 

SIG 225/226 har også vært under vurdering samt et par CZ'er.

Beretta er tøff men litt for dyr..

 

 

Edit:

 

Satt ned og leste litt rundt om Glock.

Må si den frister mer nå.

Link to comment
Share on other sites

I feltløypa trives jeg veldig godt med Glocken min. På baneprogrammene foretrekker jeg metall tvers gjennom.

 

Uansett må du prøve de aktuelle våpnene, og kjøpe den som passer deg best. Uavhengig av hva vi og klubbkameratene hevder. Det hjelper jo lite at en pistol er tøff å se på hvis du ikke treffer med den. Eller hvis det ikke smeller hver gang...

Link to comment
Share on other sites

Den ser jeg.

Er ikke så raust med 9 mm her i byen, men skal forhøre meg litt rundt.

Skulle vært muligheter å få prød pistoler i butikken...

 

Men takk for info om plastikk. Jeg er nå litt mer åpen for å kjøpe en, om jeg kommer over et godt tilbud :)

Link to comment
Share on other sites

"Slærk" var vel det ordet som kom fra de på klubben.

 

En tjenestepistol er gjerne litt slærkete, uavhengig av materialet den er laget av (rist på en standard 1911, de høres ut som et blikkspann med gamle spiker). Dette er for å sikre funksjon under alle forhold. En Glock slites ikke fortere selv om ramma er i plast, det er stål der det trengs. Faktisk har plast sine fordeler siden det fjærer fremfor å stukes når ting klasker sammen i høy hastighet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hører igrunn ikke mange lydene om jeg rister på min Glock, så er ikke så latterlig mye slærk det er snakk om heller.

Det Fulmen nevner om at plast flekser kan du se veldig tydelig om du finner et Glock 18 Full Auto slow motion clip på

youtube e.l. Der ser man fronten svinger som bølger på havet...

 

Jeg ville varmt anbefalt Glock til felt til gode venner, pistolen har ingen sjel, men som et verktøy fungerer den ypperlig.

Deler er latterlig billig, enkle å bytte selv og av bra kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nettopp kjøpt Glock 34, den er ganske presis å treffe med! Må skyte en del runder for å finne følelsen.

Kjøp Glock 34 på xxl, eller bestillle over internett, den er billigst å kjøpe der.

Det blir fler og fler glock blant skytere nå enn før.

Den er også første og andre valg i politiet og forsvaret, blant de mest solgte i verden idag,

Delene kan skaffes billig over internett.

Søk etter Glock 34 i internett og youtube, så ser du hvor morsomt det er!4

Hvis jeg kjøpte idag, ville jeg prøvd å få en grønn farge! Jeg fikk svart, visste ikke det var farge å få nå.

 

Lykke til med valget!

Link to comment
Share on other sites

(rist på en standard 1911, de høres ut som et blikkspann med gamle spiker). Dette er for å sikre funksjon under alle forhold.

 

:lol::lol: Det smøres så kjukt på at det mister all troværdighet. Gamle oppfatninger om lause Colter og hvorfor de er det er like gammel og seiglivet som gammel ost.

Grunnen til at de er slærkete er kun på grunn av SLURV.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...