Jump to content

Revolver i 10mm/.40


Klatrechris

Recommended Posts

driver å titter litt etter en "allround" revolver i til bruk i praktisk revolver, revolverfelt og koseskyting.

 

625 blir ikke akktuelt da jeg ikke lader .45.

men skyter .40 i praktisk standard. så da er hylsetilgang og ladeutstyr i orden alt.

 

så spørsmålet er siden det blir min først revolver.

 

er en Smith & Wesson Model 610 med 4" noe tess?

 

hvor slags presisjon kan en forvente og om noen har noen brukerfaringer.

 

ser at den støtter moonclips ut av esken som er ett stort +.

 

eller er det bedre å skaffe seg en 686 4" i .38spl/.357 og få fikset sylinderen slik at den tar moonclips? (har .357 dier)

 

mediumimg1103150277.jpg

Link to comment
Share on other sites

Yo, og takk for sist

 

Når det gjelder 610 så har jeg stor tro på at det er en aldeles ypperlig revolver til det bruket du nevner. Ulempen med 610 er at den mest sannsynlig kan være grisevanskelig å skaffe i kongeriket Norge. Meg bekjent...

 

Om du skaffer deg en fin 586 og ikke en stygg 686 så har jeg en ekstra tønne med utstøter som vi kan herpe til å passe moonclips. (Jeg har en tilsvarende plan med ruger GP 100) så det er noen muligheter der. Evert har også mumlet noe om muligheter. alt vi trenger er noen til å frese i tønnenevåre da.

Ang moonclips og praktisk... jeg har tenkt å frese opp en GP tønne til 38 super, ikke bruke .357 mag / .38 Spesial

Skal vi lade om grisefort så er det kortest mulig hylser som teller. (da er jo .40 bra) og teorien min er at jeg kan lade .38 super til major med forholdsvis kort hylse.

 

Når alt det er sagt, så vil jeg tro at en 625 i .45 er det som eroptimalt for praktisk revolver med tanke på omladning. Mye større høl å dytte patronene inn i. :wink:

Link to comment
Share on other sites

ser ikke akkurat problemet med at 1 revolver kan gjøre jobben til 3. :roll:

 

skyter hovedsaklig praktisk men så dumpet det inn ett startkort for NSF i går.

 

så må nesten prøve revolverfelt. men samtidig ha mulighet til å bruke praktisk

 

og om jeg aboslut må ha flere revolver så er det jo Mag2 og siv. pistol kl 4.

 

@Hassel

 

Winge fører 610:)

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=634

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 610 med 6 1/2" løp, flott våpen, og jeg synes den er lke grei å lade som 625, får den imidlertid ikke til å fungere 100% med 10 mm, men det er ikke så aktuellt å bruke til annet en magnum1, og da er ikke ladehastighet så viktig. Jeg anbefaler 610, et sterkt undervurdert våpen!!

 

Jeg har også 686, 627 mm, men nå skyter jeg 610.....

Link to comment
Share on other sites

Grubler også på revolver til Praktisk.

Tenkte først på en Colt Anaconda i .45LC som skulle tilpasses clips og kunne skyte .45acp også.

Anacondaen er på min topp 5 liste over vakreste revolvere.

Siden de er svært vanskelige å finne i .45lc her til lands tenkte jeg på å bygge om en .44mag til .45lc

Det ville visst bli sykt dyrt, fant jeg ut... :o

Deretter tenkte jeg på noe kamret for .45acp, men de som S&W produsere idag er jo dritstygge og med max 4toms løp! :shock:

 

Så jeg skal ha meg en 610 selv en dag!

Er glad i kaliberet 10MM Auto, og liker godt muligheten for å kunne skyte .40S&W i samme tønne.

Clips er visst også omtrent et must i Praktisk, noe denne kommer ferdig lagd for.

Og sist jeg prata med Winge skulle de få inn.

Synes bare det er litt mye penger, da jeg ikke vet hvor mye jeg kommer til å skyte Praktisk Revolver...

Kanskje der dukker opp en brukt for salg, men de er det visst langt mellom :(

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at ingen skyter praktisk revolver er jo at der så upraktisk :lol:

Men jeg har stor tro på at om flere gjør det, så vil enda flere vurdere det. Det er en veldig annerledes måte å skyte IPSc på, mye mer tenking og planlegging av stagene.

 

Forøvrig skyter jeg med en 2,75" Ruger Speed six i 9mm for tiden, mens vi venter på at jeg skal få arm ut av tarm med .38 super og gp100 prosjektet.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det måtte jo være for å få nye utfordringer at man ønsker å skyte revolver i tillegg til pistol!

Slik ser iallfall jeg det.

Dersom der hadde eksistert en revolver kamret for .38Super / 9mm i samme tønne ved bruk av clips hadde den stått høyt på lista den også.

Det er bare det at når man er helt grønn på børsemakerarbeid så blir slike prosjekter som regel dyrere enn å kjøpe en ny revolver.

Ihvertfall fant jeg ut det da jeg grubla på Colt i .45lc/.45acp :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...