Jump to content

Bikkja pisser inne hver gang jeg kommer inn i huset..


9,3x62 SL

Recommended Posts

Vi har et lite problem med bikkja vår. Hun er ei tispe av rasen Amerikansk Akita og 9 måneder gammel.

 

Nesten hver eneste gang jeg kommer inn i huset, eller kommer ned fra loftet så blir hun glad og kommer bort til meg. Men nesten alltid, eller ofte, så pisser hun en svær dam på gulvet og jeg må fram med gulvmoppen.

Hun er jo bare 9 måneder gammel, men alikevel. Hun er jo stor jente nå :roll:

 

Hva kan vi gjøre for å få henne til å slutte å late vannet stort sett hver gang hun ser meg?

 

Takk for tips :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vært ut for samme problem med en schaefertispe. Hun ble enten tatt med ut når jeg kom hjem, eller ble sysselsatt med noe som tok oppmerksomheten hennes(sjelden sistnevnte fungerte, da gleden tok overhånd som regel) Det gikk faktisk over etter noen få uker. Like glad, men uten tissing :lol:

Tenk om kjerringa hadde vært så glad for å fått hjem gubben!

Link to comment
Share on other sites

når hunden ser deg blir den glad :mrgreen: dette er jo positivt :lol:

man hvordan reagerer du når du ser hunden etter en tur ute? :)

blir du også glad og spiller hunden opp, og hilser og leker med henne? :) da kan problemet være her. du bør da prøve og overse hunden til du har fått tatt hun ut og tissa, og så leke og hilse på en røff morro måte :mrgreen:

 

mange faktorer som kan få en hund til og tisse slik inne. men det at den blir "åverlykkelig" og oppspilt er ofte det vanligste:)

Link to comment
Share on other sites

9 måneder ja, men fortsatt en "valp" egentlig. Sånt kan skje, men det forandrer seg som regel over tid. Jeg hadde engang en hannhund som var slik til sin død når jeg kom fra jobb, riktinok ikke en dam, men det kom litt dersom jeg hadde vært borte mer enn noen timer. Jeg valgte å se på det som "sjarmerende" ... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Vi har et lite problem med bikkja vår. Hun er ei tispe av rasen Amerikansk Akita og 9 måneder gammel.

 

Nesten hver eneste gang jeg kommer inn i huset, eller kommer ned fra loftet så blir hun glad og kommer bort til meg. Men nesten alltid, eller ofte, så pisser hun en svær dam på gulvet og jeg må fram med gulvmoppen.

 

Glad er hun nok, men dette er et typisk tegn på underdanighet. De rådene du har fått fra andre her er gode.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Har en American Akitagutt på nesten 10 mnd. - ser her også at det komer noen dråper i rein glede men ikke en hel dam..

Er endel gode råd de som er nevnt ovenfor, eneste er at å overse en overlykkelig AA - vi har 52 kg hund som hilser deg med tennene,(AA hilser med tennene) er ikke lett å overse i det hele tatt - i tillegg blir de fort stor mens de modnes seint i hodet - er lenge valp....

 

Har fått fra endel andre AA eiere at det bruker å gi seg innen 12 mnd. alderen men jeg vil tro det hjelper på å overse henne, og prøve holde henne på ett roligere nivå og at hun ikke blir overstadig glad og pisser på seg..

Prøv å vente med å gi henne oppmerksomhet til hun har roet seg litt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...