Jump to content

vildsvin


Tommy.A

Recommended Posts

Du får kjøpt triknintest i Sverige, som du kan bruke. Det er ikke lengre krav om å få en vetrinær til å sjekke dette.

Villsvinkjøtt er som annet viltkjøtt... Mer enn 10kg og du må søke tollvesenet om tillatelse til å importere til eget bruk.

Det får du.

Link to comment
Share on other sites

Max 75 kg pr kalenderår, og det skal stamme fra egen jakt. Kan i tillegg ta med harrykvota på 10 kg, så totalt 85 kg på en tur, hvorav du må betale mva på det som overskrider 10 kg. Beregnes på flat pris på 50 kr/kg.

 

Informasjon på tollvesnets nettsider:

http://www.toll.no/templates_TAD/CircularLetter.aspx?id=119019&&epslanguage=NO

 

Skjema for egenerklæring:

http://www.toll.no/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=0&page_id=4440&query=kj%C3%B8tt%20fra%20egen%20jakt

 

Står ingen ting om trikintest, men det kan vel mattilsynet svare på.

 

En ting jeg har lurt på... Om jeg i Sverige (med eoers tillatelse) skyter en tamrein. Regnes dette som "egen jakt"? Tenker ikke mest for jakta sin del, men for kjøttet...

Link to comment
Share on other sites

Var i danmark for ei stund siden og skjøt hjort.Da fikk vi tilbud om å kjøpe en hel gris.Gjorde det ikke pga mangel på plass i fryseren.Fikk vite senere at svin er ikke lov å ta med nå i disse tider.

Hvorfor vet jeg ikke.Men dette gjelder sikkert ikke vildsvin.

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg har lurt på... Om jeg i Sverige (med eoers tillatelse) skyter en tamrein. Regnes dette som "egen jakt"? Tenker ikke mest for jakta sin del, men for kjøttet...

Arrester meg om jeg tar feil, men jeg tror ikke eier har lov til å tillate at du skyter tamme dyr (de skal slaktes under kontrollerte former), og dermed kan det heller ikke regnes som "egen jakt"?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...