Jump to content

leirduekaster


jegergutten

Recommended Posts

Kasteren som er linket til vil jeg tro er grei, selv om den nok har noen svakheter om denne er bygd opp på lik måte som champion sin high fly.

HighFlyTrap.jpg

Jeg har highfly'en og etter ca 1500 lerduer gikk enkelte av plastdelene til h*****, disse kan lett lages nye av hvis du har nylon og en dreiebenk tilgjengelig. Mulighetene med denne kasteren er også noe begrenset føler jeg, da den sprer noe usannsynlig hvis du skal kaste to duer samtidig, og det at det er klumpete å skulle snu på hele kasteren for å få variasjon i hvilken retning duene flyr. Den hopper også løs fra bakken om du ikke har veldig solid grunn der du slår den ned, så å feste den til pall /bildekk er absolutt ikke dumt.

 

En kompis av meg har denne:

3qsingle.gif

som du sitter på, den er jo mye større, og litt værre å få med seg, og du må jo montere den hver gang den skal brukes hvis du ikke har ett sted der den kan stå. Men variasjonen du får ved skytinga er jo mye bedre siden du lett justerer vinkel og retning med håndtaket når du vil. Dere bør dog være 2 personer, så du har en til å styre kasteren. Vet at du får disse også uten setet på xxl sine butikker, da blir den jo noe mindre i størrelse. Den er også mye mer solid. Men den koster jo også 2-3 ganger mer enn den som ble linket tidligere i innlegget.

 

Tenk litt over hvor mye du skal skyte, og hvor lett det er for deg å få med deg utstyr.

Selv om du aldri vil få like mye moro som på en ordentlig bane, så er dette greit for litt skyting innimellom på fritiden.

Et godt tips er å stille seg litt ut i retningen der kasteren sender dua, slik at de skytes forbi, eller over deg.. Men husk, kompisen din som sender opp dua skal du aldri peke/skyte mot.

 

Lykke til med skytinga!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...