Jump to content

Storfugl jakt Finnskogen


vbu

Recommended Posts

heisann!

 

Nettopp flyttet til Oslo. Tenkte å komme meg litt ut av byen til helga å prøve storfugl jakt i Finnskogen noe jeg aldri har prøvd før.

Er det noen som har tips for steder man kan gå, har hørt at Grue og Gravberget er gode områder. Jeg skal ikke gå med hund så er litt avhengig av at man har områder som er litt åpne.

 

Tar i mot alle innspill med takk 8)

 

Vegard

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Har bodd på Finnskogen i fem år, på et sted som heter Mengkroken. Du kjører inn mot Jammerdalen fra Roverud. Der inne mot Fjellsjøen var det bra den tiden jeg bodde der oppe. Hvor du får kjøpt kort hen nå vet jeg ikke, men start med og sjekke med jegerforeningene der oppe. Lykke til, graahund.

Link to comment
Share on other sites

Jaktet i Risbergmarka i fjor og forfjor. I fjor var det heller labert synes jeg, men var der bare et par turer. Trond Burud ja... Skulle gjerne gitt både hustelefon og mobilnr, men jeg slettet dem i går av alle ting! Disse får jeg da ikke bruk for, tenkte jeg...

 

Jakter ikke langt fra Braskereidfoss, og der ser det ut som om det er greit med fugl, selv om jeg har sett mer i Vang (Hamar) i år. Gått to turer ikke langt fra Sørsåssjøen og har hatt opp 12 - 15 fugl. Tilsammen har jeg gått ca åtte timer. Hvordan det er lengre opp mot Kynna vet jeg ikke. 100,- for dagskort (medlem NJFF) som kjøpes på Shell Braskereidfoss. De har også kart over Våler JFF sitt område.

 

Funderer å ta en tur til helga sjøl, men er usikker om jeg skal ta rifla eller hagla! Og jeg som solgte kombien i forrige uke... :roll:

 

Traff forresten på en kar sist jeg kjøpte jaktkort. Han mente det var bedre på vestsiden av Glomma.

 

Ikke bruk hund, fikk jeg beskjed om, om jeg skal jakte på østsiden av Glomma. Stor ulvetetthet hevdet karen, og det stemmer vel det. Kynnareviret er vel ganske stort. Fikk for øvrig et realt, lengre foredrag om hans syn på ulv! :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Var i gravberget forrige uke, så ikke snurten av fugl. Dvs ei and og hørte noen traner på kveldstid. Det er tatt ut mengder med tømmer den siste tiden, nesten alt av gammelskogen er borte rundt der svigers har hytta. Svigerfar har jaktet der siden 70 tallet og har ikke sett så lite med fugl noen gang. Får håpe det snur og at det ikke gjelder over alt. Skogen er heldigvis stor..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...