Jump to content

feil ammo- våpeneksplosjon.


evert

Recommended Posts

vi er alle kjent med at feil ammo i et våpen kan få fatale konsekvenser. valigvis snakkes det om riflepatroner som kan kamres, men som ikke egentlig er ment for den aktuelle pipa, eller haglepatroner som kan skli inn i pipa o bli liggende som en blokkering når meste skudd skytes.

snakkes ikke så mye om at dette kan skje med pistoler..

 

fant denne tråden på et forum jeg frekventerer til tider:

 

http://www.falfiles.com/forums/showthre ... did=276411

 

AU!

Link to comment
Share on other sites

Som innehaver av både 40 og 45 vil jeg vel heretter titte litt ekstra på esken før jeg begynner å fylle magasiner...

 

Prøvde å lade en .40Short&Wimpy i et 1911 SS mag nu, og det ser igrunn tilforlatelig ut... :?

 

 

Når det er sagt så har jeg vært borti nesten samme tilfelle selv, en som stod på banen og sutret over dårlig pressisjon, så jeg tilbød meg å teste, for å sjekke hva som var tilfelle, om jeg merket noe rart osvosv... Og det gjorde jeg når jeg grep patronene, for han stod å skøyt 9mm i sin .40 pistol.

 

Av linken over kan det se ut som dette kunne gått mye verre. Jeg anbefalte han å handle seg en pakke med .40, og ting ble straks bedre. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...