Jump to content

M98 - kammertrykk/eksplosjon?


Balci

Recommended Posts

Kom over dette nettop;

 

PLEASE be aware that heavy 30-06 loads in a Norwegian Mauser should NOT BE USED! The Norwegians ground a great deal of metal( varies in every rifle) from a critical part of the receiver.A very good friend of mine almost lost an eye when his Norwegian k98 blew up!Stick only to WW2 SPECIFIC LOADS :150 grain bullet @ 2,750 fps.Some post ww2 production ball is very hot! I have personal experience in this so please load accordingly!I have a couple of these Norwegians in my collection but after my friends incident I shoot VERY mild loads in them and not very often

 

http://gk43forum.com/forum/showthread.php?t=8322

 

Noen som har noe å si om dette? Aldri hørt noe slikt

 

Personling vil jeg helst ignorere Amerikaneren, de har vært temmelige fulle av skit om Mausere før.

Link to comment
Share on other sites

Sitering fjernet jmonsen

Ble lit bekymra, men titta inni låsekassa nå, ser ikke stort til arbeid anna en modifisert materampe, og selfølgelig halvmånen i kassa for 30-06 Spitzer/nytt serienummer.

 

Men dette skal vistnok være et problem for M1 Garand som jeg forstår. men der ryker gasstempelet først.

Link to comment
Share on other sites

Kongsberg-modifiserte Mausere i 30-06, ladet med Elite eller Alaska, har trolig vært Norges mest populære jaktrifle. Det må nok ha vært noe ekstra med enten våpenet eller patronen som amerikaneren var uheldig med. Dægger'n, må jeg registrere meg på enda et forum for å dementere tullpreiket?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...