Jump to content

Ammo til Pardini sp


dock

Recommended Posts

Iflg.Vapentidningen er CCI den lengste 22lr patronen på markedet.

Og Pardinien har et kort magasin, foreslår at du peller magasinet fra hverandre og gjør det skikkelig rent, og kanskje tørker av kulespissene på CCIen før du putter de i magasinet.

God helg.

Link to comment
Share on other sites

Har selv en ny Pardini SP. Har aldri skutt annet enn CCI standard i den. Har aldri hatt matefeil så jeg tror ikke at det har noe med at Pardini SP ikke kan skyte CCI standard. Dette er ofte individuelt for våpenet. Jeg ville kjøpt forskjellige fabrikat og prøvd meg frem. Eller kanskje fått en eske med blandet ammo der du handler.

Lykke til. :)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med nytt våpen dock!

Det største problemet med Pardini (eldre modeller?) er akkurat plassen i magasinet. Jeg skryter ofte av at jeg ikke har funksjoneringsfeil med min Pardini, men det er riktignok etter at begge orginalmagasinene ble skiftet ut av Børselars. Før disse ble skiftet ut hadde jeg matefeil litt for ofte.

Problemet er som nevnt over her at de gamle orginalmagasinene er 'litt' korte. Det betyr at CCI Standard ammoen faktisk kiler seg fast! Enkelte andre patroner har ikke engang plass, for eksempel Stinger!

Men det er håp! Hvis du tar kontakt med Petter hos Børselars klarer han å 'blokke ut' magasinene dine sånn at de fungerer perfekt med CCI Standard. Du sparer deg mye ergrelser og kan fortsette å bruke en rimelig patron... :mrgreen:

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd andre typer ammo?

Har du flere magasiner?

Hva med rekylfjæren, kan den være for stram?

Hva med ditt håndledd, kan det være for svakt?

Det er nok flere ting som kan være årsak til ditt problem.

Hvordan er funkefeilen? Stuker patronen i materampa eller røyser den seg?

Magasinfeil er ofte årsaken til funkefeil.

Skyter selv med Walther SSP, som nå funker helt perfekt med alt av ammo.

Testing testing.

God helg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stort sett bare skutt cci Standard med min og det går helt fint, men hvis du ikke passer på at patronene peker skrått oppover med tuppen så blir det fort matefeil.

Hvis du bare lader og ikke vipper magasinet med slakk medbringerfjær så patronene legger seg fint så vil de ligge mer vannrett og du får matefeil.

Har sett at mange bøyer ut magasinåpningen med nebbtang, men dette mener jeg er helt unødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Tror da håndleddet er helt ok :lol: (selv om det fikk mer trening før i tiden :roll: )

Ikke så lenge siden jeg fikk den og har kun prøvd cci som har fungert fint i andre våpen, men blir nok å teste ut litt forskjellig.

Men hadde vært fint om jeg kunne brukt billige cci.

Er vel en litt eldre modell og det virker kun som mate-feil

Link to comment
Share on other sites

:? Som sagt er dette en kjent feil. Ikke noe vits i å diskutere håndgrep og rekylfjærer...... Magasinet er for kort, men Børselars har blokket ut mange slike. Et alternativ er å kjøpe et nytt magasin da. Hvis du har mulighet så prøv et magasin fra en annen Pardini (som fungerer)!'
Link to comment
Share on other sites

Har selv en ny Pardini SP. Har aldri skutt annet enn CCI standard i den. Har aldri hatt matefeil så jeg tror ikke at det har noe med at Pardini SP ikke kan skyte CCI standard. Dette er ofte individuelt for våpenet. Jeg ville kjøpt forskjellige fabrikat og prøvd meg frem. Eller kanskje fått en eske med blandet ammo der du handler.

Lykke til. :)

 

Jeg opplever nøyaktig det samme med min SP. Har ikke hatt en eneste funksjoneringsfeil eller klikk på pistolen, og den får kun cci standard.

Det vil si jeg har et magasin som konsekvent ikke mater inn skudd nr 4, men her ligger jo feilen i magasinet. Det andre jeg har fungerer 100%, alltid!

 

Forresten noen som vet hvorfor magasinet mitt ikke mater det fjerde skuddet? Magasinet er nytt, så det er ikke pussing som skal til. Det har jeg prøvd. Tips mottas med takk :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg hadde også mateproblemer med min SP.

Siste skuddet, enten 5. eller 6., ble ofte ikke matet inn fordi tommhylsen til skuddet før stod på tvers.

Det var veldig snålt, det var aldri fra andre enn det nest siste skuddet tommhylsene stod på tvers.

Prøvde 5-6 forskjellige typer ammo uten helt den store aha opplevelsen.

Med CCI standard fikk jeg 4 slike kilinger på 7 serier.

Noe måtte gjøres.

 

En telefon til Børselars, ny utdrager og magasinfjærer ble sendt i posten.

Prøvde først med bare nye magasinfjærer, fremdeles problemer.

Så da måtte den nye utdrageren også på plass.

Og vips, problemet løst.

Har skutt noen hundre skudd etter dette med forskjellig ammo.

Ingen problemer. Livet er herlig igjen. :wink:

Fungerer nå fint med CCI standard også.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg endelig fått pardinien fra Huntershouse- et meget pent (brukt) våpen- som laget for hånden min.

Men.. Den hadde ikke spesielt lyst å spise cci standard. Virker mest som matefeil.

Hvilken ammo passer denne best?

Pardini SP skal etter hva jeg har hørt være kresen på ammo. Noen mener problemet blir avhjulpet ved at man kjøper en utvalgt lot av produksjons serien (cci standard). Min Pardini er ikke kresen og jeg har ennå ikke opplevd problemer med cci standard - uansett lot. Jeg ser ikke bort ifra at et annet magasin kan løse problemet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...