Jump to content

Mitt første prosjekt er (nesten) ferdig


Menace

Recommended Posts

Som overskriften tilsier så har jeg nesten avsluttet mitt første prosjekt som er våpenrelatert. Grunnen til nesten ferdig er at jeg vil muligens endre fasongen og størrelsen litt før jeg er fornøyd, samt bytte ut boltene og muttrene med noe litt finere.

 

Ideen kom fra Kjell Olav, AKA Glock19. Som hadde laget seg en justerbar kolbekam av ei Kydexplate. Da jeg har ei salong som trenger nettopp dette og ikke penger til og betale 2000 kroner til en børsemaker så falt jeg for fristelsen for å prøve. Alt ble gjort med frihånd og en del hjertebank. Hadde aldri gjort noe sånt før. Ble faktsik veldig fornøyd med jomfruprosjektet, dessuten så var den forbausende stødig.

 

Legger ikke ut prosjektet steg for steg, men nøyer meg med bilder av produktet som det ble.

 

Benken etter arbeidet. Ble mye klipping med platesaks. (funket bra forresten)

DSC_0074.jpg

 

Savagen.

DSC_0078.jpg

 

Andre siden. Kommer til og bytte ut alt blankt med svart.

DSC_0079.jpg

 

Denne ble som dere kanskje ser ikke justerbar, men den passer meg ypperlig og har da ikke behov for justering akkurat nå. Skulle behovet komme så er det jo bare å lage seg ei fure istedet for hull. Dette tok faktisk ikke så lang tid, men ga meg en veldig god følelse av å lage noe selv istedet for å bare kjøpe. :D

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte ei 12 x 12" plate med kydex fra knifekits.com .093" tykkelse. Men etter å ha lest en tråd på nettet om det samme prosjektet så ble det brukt ei som var dobbelt så tykk, det så litt bedre ut. Men men. Den ble stødig som F''' så jeg klager ikke. 6 dollar for plata og 22 dollar i frakt. ingen mva

 

http://www.knifekits.com/vcom/index.php?cPath=41_54_136

 

Brukte forøvrig:

 

Varmepistol

Platesaks

Slipemaskin med 40 papir, kunne brukt grovere

Bormaskin

Tommestokk.

 

Dersom dere har en båndsliper som er fastmontert så er det fullt mulig etter å ha fikset råformen og slipe ned materialet til du har sluttresultatet. Testet det ikke selv, men andre sier det går fort.

Link to comment
Share on other sites

Ser bra ut dette Menace.

 

Jeg sender det jeg lovet via posten i morgen...... :wink:

 

Hehe. Høres bra ut det. Klarte ikke vente skjønner du :D Fant en tråd på nett som viste hvordan han gjorde det. Så gikk jeg ut i fra det. Men tenkte jeg skulle se i forhold til malen din om jeg vil forandre noe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...