Jump to content

Kjøp av 9mm/45 Carabin


alexblokal

Recommended Posts

Hei, jeg fikk prøve en Marlin Camp 9 Carabin denne uka, og det var en artig liten sak og jeg kunne tenke med en sånn hvis jeg kom over en til en riktig penge. Men det skulle fort vise seg at det ikke var så enkelt, jeg har ikke funnet noen som selger en slik rifle brukt siden den ikke produseres lenger (1985-1999) så derfor lurer jeg på om det er noen her på forumet som har en hvilken som helst karabin som er lovlig til bruk på jakt som de kunne tenke seg å selge. (er ikke praktisk skytter)

 

Takker for alle svar

Med Vennlig Hilsen, Alexander B.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror din og min oppfattning av hva som er riktig penge er litt forskjellig 8) så Campcarabinen i .45 får du nok ike (Ikke min i allefall) med mindre du klarer kunsstykket å hoste opp en ruger 9mm karabin...

 

Det er vel ingen andre pistol kaliber rifler som er tilatt til jakt. Men Marlin børsene er spesifikt tilatt, så det kan lønne seg å se etter dem andre steder. SOmi f.eks tyskland.

 

Artige børser...

Link to comment
Share on other sites

du tenker på LA børsa, kanskje en av rugers mange kansidater til verdens styggeste gevær?... lenge siden jeg har sett en slik. men det er faktisk et par av halvauto .44 magene ute og går... står en hos børselars f.eks.

 

(og sa slår det meg jo at det også er en karabin tilatt til jakt...eller?)

Link to comment
Share on other sites

He he! ja, det var jo vært et forsøk. Men jeg skal sjekke nærmere det med å importere, vurderer mulighetene med å importere håndvåpen fra tyskland. Men er det noen som vet sikkert hvordan prosedyren er for å importere våpen fra utlandet, (EU).

Takk for alle svar, er ny på formet så jeg setter veldig pris på hjelpen jeg får her :D

 

Ps. På den karabinen Hassel refererte til, ikke skyt meg hvis jeg tar feil, men den kan jeg registrere som jaktrifle?

 

Mvh. Alexander B.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...