Jump to content

Får ikke kniven ut


Bullseye82

Recommended Posts

Har seg sånn at jeg var på fisketur for ei god stund siden, å fiskeveska blei "glemt" igjen i garasjen!

Å her har det jo oppstått fuktighet iløp av høsten.

 

I sekken hadde jeg glemt en Brusletto Hunter. Som jeg nå ikke får ut av slira, sikkert pga fuktighet.

Noen som har noen gode tips om hvordan få kniven ut uten å ødelegge slira?

Link to comment
Share on other sites

Tja.... banke på slira hele veien rundt?Gjort dette selv og det fungerer godt

Ha nedi litt Zalovann?Fungerer også godt

Varmer du slira vil den kanskje utvide seg litt også.Nja, fuktig lær som varmes selv forsiktig, har en tendens til å trekke seg sammen og da vil slira sitte enda bedre på. Ihverfall min erfarin fra sliresying. Skulle ha en fuktig slire av lesten og brukte føner :oops:

Link to comment
Share on other sites

Legg greiene i lunkavatn noen minutter, sett slira i ett glass med skaftet opp, ikke mer vann enn opp til skaftet.

Etterpå tuller du et par runder med gladplast rundt skaftet som settes tilbake i slira, da kan du først tørke den.

Smøres med lærfett når den er tørr.

Link to comment
Share on other sites

En annen gang kan du jo prøve å lage ei selvstrammende løkke som går rundt skaftet.

(Hunteren har jo noen utspring bakerst på skaftet som den ikke vil skli over).

Den løse tauenden fester du i ei skrustikke e.l og får da tak rundt slira med begge hender

og får da litt mer kraft til å løsne det hele.

Om du er redd for merker på skaftet av dette kan evt. en skinnbit legges under tauet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...