Jump to content

Ekstra lang tennål til S&W?


Tomerik

Recommended Posts

Fjernet unødig sitering, hansen deluxe

Ja det er det nok mange som undres over hvorfor S&W leverer tennstifter som er lengre enn de som sitter i revolverene fra fabrikken.

Det skal vel mye til at de blir for lange, veldig ofte er de i korteste laget, mener jeg.

Ved nypusset kammer og med DA skyting i "oppoverbakke" med en S&W som er byttet fjærer på så er det ofte at det klikker.

Tror ikke at man får pungtering av hettene med en "lang" tennstift, dersom den ikke er for spiss.

Slik jeg ser det skulle det ikke være noen bakdel med en slik "ny" en.

Vi får høre hva andre på forumet mener.

Finn.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker på om den tenn nåla er først og fremst for tunede våpen. Dersom "endshake" er for stor, vil ei standard nål ikke ha nok kraft til å sette av hetta. Dersom funksjon er marginal, vil antagelig ei lenger nål hjelpe, men jeg ville ikke satt den inn i et våpen som virker slik det skal. Utgangspunktet er jo at skruen skal helt i bunn, bare vi som introduserer problem i poeng hunger :D

 

Ok et lite tillegg:

Gives Reliable & Consistent Ignition

015", extra-length pin lets you use the lightest possible mainspring weight and still achieve consistent and reliable ignition. Improves firing pin strike on new model revolvers with the frame mounted firing pin. Drop-in fit.

 

Så den er i hvertfall konstruert for poeng hungrige.

Link to comment
Share on other sites

Fikk slike nåler hos winge. Kan ikke hugse fabrikatet. På 38/357 så har det fungert fantastisk bra.

 

På 44'n så har jeg ofte problemer med at nåla blir sittende igjen i tennhetta og forhindrer at

at jeg får spent rundt til neste skudd. Må lirke og rigle i tønna til den slepper og så går det bra.

 

Har ikke studert om den fjæra er slakk eller om det er noe annet. Det er vinterprosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...