Jump to content

Oppgradering av CZ`n


Mauser68

Recommended Posts

Måtte ta et valg med rifler/kikkerter her. Min gode game Mauser, har hatt ein Meopta 7x50. Men stort sett så jakter eg i skauen enten smyg eller posterings jakt. SÅ 7x er liksom litt for stor forstørring.

 

Dessuten er Cz`en ikkje ein fullblods Tsjekker uten Tsjekkisk optikk heller... Man kan da virkelig ikkje putte ein Bushnell på ein Cz??? Nei, dette måtte eg gjere noko med.

 

Før Pimp my Cz:

180420081947541avpB4h2NHVd.jpg?78

 

Etter Pimp my Cz:

18042008194754hg15vtoUo3K9.jpg?73

 

Greitt å bruke naboens flaggstang til ca justering av optikken ( avstand ca 50 meter ):

180420082015455Mki86YO62Rx.jpg?88

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Silencer skreiv :

Det dær så altså heilt sykt ut:D

 

Eg er veldig fornøyd med den rifla no, spesielt etter det kom ein skikkelig kikkert på den. Kanskje litt overkill på den der, men skal prøve å bruke den ein del i haust på jakt og det gleder eg meg til... :D

 

The kid skreiv :

Traff du flaggstanga???

 

Når jeg var liten så ble det hull i værhanen, oppå flaggstanga til pappa gitt

 

He, he, nei det blei berre veldig greitt å sette rifla med tofoten på salongbordet og då fann eg plutselig den og sikte etter. Greitt å grovjustere siktet litt, så slepp ein å bruke ei halv pakke skudd å skyte den inn med. Skrudde ikkje så veldig mange knepp før den var i boks etterpå...

 

Og skjønner godt faren din ja. Men det blir et artig "pling" av den kula... Har testa det før, men luftgevær ja... :oops::)

Link to comment
Share on other sites

Litt overkill?:P hehe... Blei jo litt tøft;) Blir sekkert bra det dær;)

 

Silencer skreiv :
Det dær så altså heilt sykt ut:D

 

Eg er veldig fornøyd med den rifla no, spesielt etter det kom ein skikkelig kikkert på den. Kanskje litt overkill på den der, men skal prøve å bruke den ein del i haust på jakt og det gleder eg meg til... :D

 

The kid skreiv :

Traff du flaggstanga???

 

Når jeg var liten så ble det hull i værhanen, oppå flaggstanga til pappa gitt

 

He, he, nei det blei berre veldig greitt å sette rifla med tofoten på salongbordet og då fann eg plutselig den og sikte etter. Greitt å grovjustere siktet litt, så slepp ein å bruke ei halv pakke skudd å skyte den inn med. Skrudde ikkje så veldig mange knepp før den var i boks etterpå...

 

Og skjønner godt faren din ja. Men det blir et artig "pling" av den kula... Har testa det før, men luftgevær ja... :oops::)

Link to comment
Share on other sites

Jepp, den duger, skal ha ein liten runde med fin innskyting seinere, men skal fint klare å plukke ned ein snusboks på 100 meteren, slik den er no, med litt overlegg var på 50 meters bane når eg skaut den inn, så må justere den litt opp antageligvis. Men er veldig fornøyd så langt.

 

Så no gjenstår kun å modifere avtrekket når eg har "godkjent" den Brno`en som eg modifiserte her sist. Hvis den er sikker og ok, så gjer eg det samme på denne... Lekkert avtrekk blei det.. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei Mauser68.

 

Hvilke kikkert montasjer bruker du på CZ'n?

 

Jeg har kjøpt en Cz varmint i kal 22.wmr og skal montere på en Zeiss conquest 3-9x50 (1" rør), og er usikker på om orginal montasjene er høye nok?

-Noen andre som har tips og råd

 

Thunder

Link to comment
Share on other sites

Heisan. Grattis med flott børse.

 

Er faktisk usikker på kva merke det var. Det var et eller anna sett som dei hadde på den lokale sjappa her. Men eg har nok kasta embalasjen, så det er eg usikker på. Meiner at det var et eller anna produsert i USA, men usikker på navnet.

 

Håper du blir fornøyd med børsa di, det er gode rifler. Men ta gjerne ein avtrekks jobb på den, det har den fortjent. Det er ikkje så all verdens det orginal avtrekket. Har lurt litt på det Timney avtrekket til Midway. Det koster vel rundt 1.000.- meiner eg. Ein avtrekks jobb hos børsemaker koster rundt halve ca 500.-

Link to comment
Share on other sites

Hoko, det er ein billig kina kopi av ein Harris, meinar eg. Jaktdepotet hadde den på jule tilbud til ca 400.- i fjor. Dei ligg vel på ca 5-600.- til vanlig trur eg. Det er uten vugge, så hvis du skal ha ein skikkelig tofot, så er vel Harris med vugge tingen. Kjem til å satse på ein slike ein, så har eg begge deler.

Ta kontakt med dei, så har dei sikkert peiling på kva tofot det er snakk om. Har ikkje tatt vare på den orginal embalasjen der heller... He, he, veit kva børse det er og kva kikkert det er på den, thats all.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

I går kveld, så var eg ein tur i snekkerbua med den gode gamle Brno`en, med heimelaga stokk. Har irritert meg lenge etter eg laga den stokken, at den var alt for tjukk og klumpete rundt pistolgrepet. Desverre så var eg så sugen på å få montert den rifla og tatt den i bruk, at den siste sjekken, blei litt for kjapp.

 

Men no tok eg den for meg. Fann ein god gammel Mora kniv og begynte å spikke litt på den.

 

Sånn såg den ut før operasjonen :

 

Brno.JPG

 

Kolbe5.JPG

 

Kolbe6.JPG

 

 

Og her er det som blei gjort med den stokken i går. Den blei mykje betre å holde i, og faktisk litt finere. Desverre så er vel denne stokken eit heller dårlig stykke arbeid. Men det er ikkje så all verdens ein får til med litt dårlig utstyr. Og frese ut stokken med ein Dremel, det gjekk men presisjons arbeid, nei det var den ikkje så god til. Men den funker, og den er iallefall betre enn den knekte orginal stokken, så den får duge. :mrgreen:

 

Kolbe1.jpg

 

Kolbe2.jpg

 

Kolbe3.jpg

 

Kolbe4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Joda, den stokken duger, det gjer den. Har igjen å bedde den skikkelig. Skal kjøpe meg beddemasse å få gjort dette til sommaren. Den er ikkje heilt 100% tilpassa innvendig, men med stoppskiver og litt kløkt, når eg strammer skruene, så funker den bra den. :)

 

Her er et ein linker, som det har vært tema i andre tråder :

 

http://www.staffs-synthetic-stocks.com/firearms.shtml

Link to comment
Share on other sites

Det er tøffe stokker på de sidene, men prisen ser stive ut for min del og så kommer vel toll og frakt også i tillegg.

Er det noen som kan eller vet om noen eller ett firma som har utstyr til å frese ut stokker hvis de får detaljert tegning av stokken???

Kunne tengt meg ny stok på både 452`n og 550`n da jeg har svinerygg på begge.

Link to comment
Share on other sites

Det er tøffe stokker på de sidene, men prisen ser stive ut for min del

:shock:

 

Stort billigere stokker en fra http://www.rifle-stocks.com/ får du vel ikke, her er et firma i Norge som selger bra stokker http://www.tyri-stubben.no/index.php men prisen er mange ganger mere en de i fra USA :wink:

 

Nei billigere stokker trur jeg du skal leite lenge etter her hjemme. Jeg fikk en stokk derfra for noen uker siden, og betalte ca $190 inkl frakt + mva. Da var det også med ei bra kolbekappe og rembøyler/fester.

Hvis du er utolmodig og har et kurant våpen du skal ha stokk til, kan det være lurt å kontakte dem, da de har en del ferdige stokker på lager. Jeg venta bare 1 1/2 uke før den kom. Ellers har jeg hørt at ventetida kan bli lang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...