Jump to content

Dame søker ELSKER, ingen forpliktelser


stille 6,5x55

Recommended Posts

Har egentlig ikke spess krav annet enn at du er reinraset og meget ivrig rådyrjeger :wink:

 

Betyr dette at så lenge man det ikke er snakk om en gate-mix, men en renraset rådyrhund så er det bare å melde seg? ;) Beagle, Basset eller Drever - det spelar ingen roll? Eller er den godeste Mia en rasebevisst frøken?

Link to comment
Share on other sites

NÆÆÆÆ hu liker ikke raseblanding, hu er ikke rasist men rasebevist :wink:

 

Bah! For en nedtur. Det kunne jo fremstå som om hun var så karklein at det ikke var så nøye. Hadde hun vært veldig tolerant kunne jeg tilogmed tipset om mine foreldres NEG som definitivt ville "levert varene".

 

Sist jeg var innom kommenterte jeg til fattern at hunden hans ikke er så nøye på kjønn når den øyner muligheter for å få til litt kjønslig omgang. "- Han er ikke så nøye på art heller. I forrige uke prøvde han seg på katta også..." kom det kjapt i retur.

 

Hadde blitt en interessant mix, da ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Dachs som sikkert er mer enn villig til litt erotikk. Ganske likt utseende som din. Han er Litt over to år i Mars til neste år. Så han er ikke så erfaren ;-) Skal ha ganske god stamtavle, om det skulle ha mye å bety.

Hvis noen gidder å hjelpe med å legge ut bilder så hadde det vært fint. Prøvde i går uten hell, siden gikk det i glemmeboken til jeg så tråden igjen nå :-)

Så hvis noen føler seg kallet er det bare å si fra ;-)

Link to comment
Share on other sites

snabben - det som er VIKTIG er om han jager rådyr og er snill/bra familiehund, samt glatthåra, driter glatt i stammtavle, foreldra til mi er visst norsk/svensk jaktchampion uten at det bryr meg en millimeter :wink: valpene hvis det ev skulle bli sånn selges KUN til dokumenterte jegere

 

 

Nettop :-)

Min er glatthåret. Jager rådyr gjør den. Har ikke fått mer enn et dyr for den, men nå har ikke jeg allverdens med terreng å jakte på heller. Han har hatt et par utfall på elg, men legger av etter kort tid. Det som jeg synes er spesiellt bra med min hund er at den er en utrolig grei familiehund, noe jeg satt som et sterkt kriterie ved anskaffelse. Man vet jo selvfølgelig aldri hva man får, men jeg fikk akkurat det jeg ville ha:-) I tillegg til at den er ekstremt glad i å gå ut på jakt.

Det beste hadde jo vært om du kunne oppleve hvordan hunden er på jakt og i hjemmet først. Men det er jo ikke alltid så lett ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

1225986182_resized.jpg

1225986190_resized.jpg

1233770204_resized.jpg

 

Dette er en allsidig herremann.

1. pr på utstilling, driver rev og rådyr, og 1/2 stamtavla er bedre enn den andre 1/2 parten.

 

Forøvrig kan du jo henvende deg til "sunnhetsutvalget" i Norske Dachshundklubbers Forbund, så sant tispa di er øyenlyst fri for arvelige sykdommer og har minst 2. pr på utstilling..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...