Jump to content

Endelig! .308 mini


Primer

Recommended Posts

da var den kommet hjem fra børskemaker ferdig kappet og gjenget :D blei JÆ"#¤ kort.

så til alle dere som lurer på utgangshastighet og presisjon når løpet blir vældig kort.... det er ikke noe problem. presisjonen er den samme som før, faktisk så er treffpunktet flyttet litt opp fra hvor det var før kapping.

har ikke fått målt utgangshastigheten ennå men det ser ikke ut til å ha endret seg mye, med tanke på treffpunktet... :D

ellers er det en harris? tofot på. bushnell yardage pro(avstandsmåler i kikkert) og demperen er en Hausken :D

gleder meg til å dra den på jakt :D blei også TØFF å se på 8)

 

2rgfih5.jpg

Link to comment
Share on other sites

sluttstykket på rette siden ja :wink:

skulle ha den 40cm men den ble 42cm :D ble veldig fin balanse i rifla med dempern, men uten tofoten. litt framtung med tofoten på :roll: men ikke noe problem å ha den på.

samlet 25mm på 100 meter... skal samtidig sies at når jeg ikke er overhappy (og full av adrenalin) over ha ha fått ny "rigg", skal jeg klare mye bedre en det :lol:

Link to comment
Share on other sites

Fikk meg nettopp en mini 308 selv. Jeg bestilte en Kimber 84M Montana, med løpet kappet til 40cm. Den veier 2170gram!!!

Jeg har en snill rådyrlading med 150gr kule, som nå går 710 m/s. Her har jeg nok tapt 50+m/s i forhold til originallengden på 55 cm. Har bare skutt 2 grupper, men de ble 20 og 23 mm, så det lover godt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...