Jump to content

fikk pistolkule i frontruta..


Hedmarkingen

Recommended Posts

Det du beskriver der skjedde i USA, et håndvåpen fikk en feilfunksjon, to skudd ble avfyrt, ett utilsiktet og kula gikk alle utenkelige veier før den tilslutt stoppa i nøtta på en 16-åring.

 

Denne episoden hadde også MAX uflaks, skudd nr 2 gikk av etter sksudd nr 1`s rekyl, dvs kula gikk 45grader rett i taket.

Takplatene var laget av lett korkaktig filt, sånne hvite plater som ligger i ruter på metallskinner.

Denne kulen gikk 45grader ned igjen etter å ha truffet de myke platene , før den tilslutt fant vegen til en gutt.

 

Ingen hadde noengang sett så myke plater endre kulebanen til en kule, heller ikke utallige tester etterpå klarte de å få til det.

Her snakker vi max uflaks.

Så denne dokumentaren, jeg mener å huske at på veggen skivene sto mot var det 4-5 meter oppe en trevegg 30-40cm høy , kula som gikk høyt gikk gjennom denne, dvs skyte over skivene, så 45grader ned etter å ha truffet platene i et annet rom så gutten falt om langt unna, i et annet rom i en annen vinkel en kulebanen.

Helt sjukt.

 

Ja det stemmer, det var den jeg episoden jeg mener.

Det var sneiing og over/under/sidelengs/gjennom/over etc...

Litt av skylda vil jeg likevel tilegne skytteren som skøt med en modifisert pistol.

Den var vel etter hva jeg husker modda mht avtrekk...brrrt

Link to comment
Share on other sites

Hmm ...

fritt fra den dårlige hukommelsen min,

så skjedde det noe lignende i Sverige, for 12-15 år siden,

da en riflekule slo gjennom frontruten på en bil, og drepte sjåføren, ca. 1km fra standplass.

 

(regner med at noen korrigerer meg hvis jeg husker feil)

 

Slo ikke gjennom vinduet, traff sjåføren i hodet gjennom det åpne vinduet på førersiden. Hadde vinduet vært igjen, så hadde han kanskje berget livet.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...