Jump to content

S&B PMII. Hva betyr betegnelsen LP


Vizla

Recommended Posts

Skal anskaffe meg en PMII og har kommet over en 5x25x56 PMII- 2 LP P4 LF

Hva betyr betegnelsen LP?

Er det noen mulighet for å finne ut om denne er FFP eller 2ND focal plane?

Får ikke kontakt med selger å må bestemme meg fort.

 

 

På eska står det følgende (har jeg fått opplyst):

:arrow: 677-911-975-94-67

:arrow: ZIELFERNROHR

:arrow: 5x25x56 PMII- 2 LP P4 LF

:arrow: ZF - NR. 327469

Link to comment
Share on other sites

Fant følgende på S&B sine sider:

 

Our LP system features a color-coded elevation knob that gives the shooter instant reference as to where the elevation is set. Just one turn of the knob provides 28 minutes of elevation. A window within the dial then changes to yellow, and one additional turn provides an additional 28 minutes of adjustment. The entire 56-minute adjustment range can be covered in just two turns of the elevation knob.

 

Mener alle S&B er i FFP, så sant du ikke bestiller i 2. fra fabrikk.

 

 

Link til S&B

Link to comment
Share on other sites

Fant ut av det, men tusen takk for svar :DBurde jo skjønt dette selv :oops::wink:

 

SonOfaGun, Mener alle S&B er i FFP, så sant en ikke bestiller i 2. fra fabrikk.

 

Om dette er tilfelle så slår jeg til, men sjansen er jo der for et bomkjøp at det ikke er FFP.....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

P4fullreticle.gif

P4detail.gif

Fra S&Bs retikkeloversikt.

 

 

Fra produktsiden

PM5-25x56.jpg

5-25 x 56 Police Marksman II LP

True 2000-meter capability. Unlike most long-range variables that offer only a 4x magnification multiple, the 5-25 x 56 provides a full 5x and a wider field of view. Parallax adjustment in a separate turret, completely adjustable from 10 meters to infinity.

 

The illuminated reticle has 11 graduated settings offering precise control relative to ambient light. The scope includes Schmidt & Bender's unique color-coded "Double Turn" elevation knob that gives the shooter instant reference to where the elevation is set. The entire 100-minute adjustment range can be covered in just two turns of the knob. The user will never become "lost" within the adjustment range.

 

The 5–25 x 56 is offered with 56 MOA of 1/4 MOA clicks, or 273cm (93 MOA) of 1cm clicks. Your choice of P3 or P4 reticles. Specifications

Link to comment
Share on other sites

Om dette er tilfelle så slår jeg til, men sjansen er jo der for et bomkjøp at det ikke er FFP.....

 

Det verste er vel om den har moa justering, men alt går.... :roll:

Hvis det er MIL justering, og FFP så er det en av de beste kikkertene på markedet, etter min mening da.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet denne diskusjonen gikk i en annen tråd, men for å illustrere;

Jeg og en kompis lå på en sweet spot over bøen med opp til 300m sikt .

Streken med PMII 4-16 P4 fine m lys, Blaser med Zeiss 3-12x56. Swarowski håndkikkert.

Ut på kvelden mens det er litt skyer ser jeg hjort på marken med håndkikkerten. Prøver å finne den med S&B, skrur opp og ned, frem og tilbake, og selv om jeg vet AKKURAT hvor den står ser jeg bare grøt. Jeg hiver Streken, og finner blaseren med Zeiss.

Jeg rekker akkkurat å registrere at bukken med 6 talte takker jogger ut av feltet mitt.

Jeg eier begge, og har ved hver eneste sammenligning mellom Zeiss og S&B Pm II kommet frem til samme resultat, PM'en rekker ikke Zeiss'en opp under stakken engang på mørke/ månejakt. Samme kvelden ble bukk skutt med Blaser + Zeiss.

 

Men Pm'en er helt topp kikkert til 95% av alt den er tiltenkt !

Kjøp !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...