Jump to content

.22LR upper til glock


Fredrik-

Recommended Posts

Jeg skal snart gå til innkjøp av en Glock 17 og ønsker muligheten til å skyte med .22 i denne.

 

Jeg vet det finnes .22 kits til denne, men ikke hvor jeg får kjøpt disse. Jeg er heller ikke sikker på fremgangsmåten ved kjøp. Kan man kjøpe hele upperen uten søknad til politi eller regnes delene, eller noen av delene som våpen av noe slag?

Link to comment
Share on other sites

Du må søke på 22lr kittet. Sleide og løp er registreringspliktige deler.

Det går under våpendel, så gebyret er 215 kroner.

 

Er ikke sikker på hvor du får kjøpt det her til lands. Kanskje Practac kan importere et for deg vis du ikke finner noe.

Gi tilbakemelding når du har fått brukt det, for det hadde vært kjempefint med erfaringer om disse kittene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok en tur til Capsicum (practac+capsi er slått sammen nå) for et par dager siden og pratet litt om pistolkjøp, hylster, belter osv. Jeg kom desverre ikke på å spørre om .22 kits.

 

Jeg skal ta en telefon til de i morgen, så skal jeg skrive hva de sier her.

 

EDIT: Ser ut som Capsicum selger akuratt det jeg er ute etter. Prisen var jo ikke akuratt lav da.

Link to comment
Share on other sites

Husker ikke hvem det var, eller hvilken tråd det var,

men var for et par måneder siden eller noe slikt en som var innom en tråd.

Han hadde eid et slikt kit og mente det var rimelig dårlig.

 

Jeg ville lagt de 3 lappene i en Ruger MkII/III.

 

For ordens skyld, jeg har ingen erfaring med disse kit'ene,

så det kan være jeg tar feil, it's been known to happen. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er hovedsakelig interessert i .22 kit da jeg får trent med samme pistol jeg skal skyte praktisk med. Des mer jeg bruker samme pistol, des bedre blir jeg med den.

 

Å øve en hel del på et singleaction avtrekk og fine siktebilder er vel og bra, men des mer jeg kan skyte med samme avtrekk og siktebilde des bedre blir jeg med nettop den pistolen.

 

EDIT: Ang. 'ytelsen' på kittet virker det som om det er litt opp og ned. http://forum.pafoa.org/pistols-41/7382-review-advantage-arms-22-kit-glock.html

Link to comment
Share on other sites

Har eid et slikt sett, riktig nok Ciener sitt.

Det hadde ikke pressisjon nok til at jeg våget å bruke det etter at vi fikk elektroniske skiver i hallen.

Ingen garanti for at jeg traff innenfor ei Coltskive på 15m :(

Så da gir det ikke så stor treningsfordel som man skulle tro...

Kjøpte den også for å få trene inne med Glocken, men det var ingen brukelig trening det der.

 

Vet ingenting om settet du vurderer, men ser de får omtrent samme kritikken på nettet alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Ta en titt på denne tråden (tips les hele):

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=11534&p=118644&hilit=Glock#p118644

 

Så på innlegget mitt der. Det beskriver i hvertfall min mening og erfaring med temaet.

Har fortsatt lyst på og ikke testet Uhl.

Noen som vet hvem som selger / importerer de i Norge?

 

Disse selger vel Ciener nå/også http://nettbutikk.pvas.no/

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville lagt de 3 lappene i en Ruger MkII/III.

 

Slikt er ikke alltid så lett med dei helt "helt på tryne" norske våpenlovene. :evil:

Et .22lr vekslesett tells bare som våpendel og ikke et nytt våpen.

 

Har en bestilling på en AA til Glock 19.. :)

Link to comment
Share on other sites

Enig med Ober om det er snakk om å ha et komplett .22 våpen til Feks felt, og en .22 topp til trening. I f.eks praktisk.

 

Men... anbefaler gkanksje å sette seg inn i andre lands våpenlover før du kaller våre "Helt på trynet"... Vi har det ganske så fint i Norge...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en ciener topp til min G17 som jeg skyter praktisk med.

Presisjonen med 22LR er like god som med 9mm.

Skyter lett rundt 5cm samlinger på 20 meter.

 

Er godt fornøyd med ciener toppen min, eneste minuset er faste sikter mot AA som har utbyttbare sikter.

Advantage Arms er forøvrig omtrent umulig å få tak i selv i USA, opp mot 8 uker leveringstid.

Det er derfor svært vanskelig å finne noen som gidder å eksportere, hadde ett i bestilling hos practac i rundt 1 år.

Før jeg kom over ett brukt ciener sett.

 

Jeg vil anbefale dette til rimelig trening, og evt sivilpistol 5.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...