Jump to content

Leupold Quick Release til grove kaliber??


Holen

Recommended Posts

Har ogå QR på min Winchester 416 Rem mag .Har en 3-9X40 Leupold i ringene .Ingen problemer så langt etter ca 300 skudd.På elgjakt i år blei det mye av og på med kikkert.Liker åpne sikter på korte hold og trange poster.Skaut en stor kalv på 90kg med den og swift 400gr A-frame.Merkelige greier, ingen skuddtegn,skulle tro det var 6,5x55 som ble brukt.Kalven la seg etter ca 50m med lavt lungeskudd og ett knust frambein.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har QR-motasjer både på min .375H&H og på min 9.3x62 på knappe 3kg, ingen problemer med noen av de. Nå kan det også nevnes at jeg har sett ymse kvalitet på en del ringer :( og har selv returnert en to-tre sett der den ene ringen hadde for mye utfrest spor i fremkant, slik at den ikke låste godt nok.

En grei montasje til en rimelig pris, men prøv ringene i motasjen før du forlater sjappa :wink: . (alternativt en liten dæsj spraylakk på boks i utfresningen på ringen- og låsen sitter som den skal)

Link to comment
Share on other sites

Mulig det er sporet i ringene dine.

Jeg har etter hvert noen sett med ringer der sporene er utslitte, basene med lås fungerer bra.

 

Etter en tid så begynnte låsen på den fremmste basen å svive rett rundt!!

Har byttet den en gang, å nå har det skjedd igjenn. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...