Jump to content

Mikkel revevarsler - bruksanvisning?


Ustu'n

Recommended Posts

Prøv å omprogramere

1. Ta inn sensoren og legg den på et bord ved siden av deg.

2. Åpne mottakeren og finn bryteren som er markert med programmering (enten PGM eller PRG).

3. Trykk på denne knappen og indikatorlampen skifter farge.

4. Aktiver sensoren ved å vifte foran linsa.

5. Som oftest begynner mottakeren å pipe ved første eller andre forsøket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bruksanvisning til trådløs revevarsler "Mikkel".

 

På printplaten er det en venderblokk med 4 skyvevendere.

Vender 1 og 2 bestemmer reaksjonstiden ved bevegelser. Ved levering står nr 1 på on og nr 2 off.

Vender nr 3 skal stå on.

Nr 4 er inn- og utkopling av LED-indikator på sensoren, bare sett denne off.

Dersom nr 2 settes på on, blir reaksjonstiden lengre.

 

Ikke rør IR-elementet på printplaten med fingrene, det kan da skades.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har funnet frem min mikkel revevarsler her jeg å men får den ikke til og virke.

Når jeg setter i batteriet på ute-enheten blinker den rødt en ca 10-15 ganger for så og slå seg av. Hovedenheten lyser rødt når jeg kobler til spenning, når jeg holder inn programknappen blir den grønn og etter 5 sek blinker den grønnt før så og lyse grønt konstant igjen(er den nå programert?)

Har satt bryter 4 på ute-enheten slik at den lyser ved bevegelse for og verifisere at den virker.

 

Jeg ser ute-enheter reagerer på bevegelse(led lyser rødt), hovedenheten lyser kontant grønnt. Men ingen lyd kommer. Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 11 months later...
Har funnet frem min mikkel revevarsler her jeg å men får den ikke til og virke.

Når jeg setter i batteriet på ute-enheten blinker den rødt en ca 10-15 ganger for så og slå seg av. Hovedenheten lyser rødt når jeg kobler til spenning, når jeg holder inn programknappen blir den grønn og etter 5 sek blinker den grønnt før så og lyse grønt konstant igjen(er den nå programert?)

Har satt bryter 4 på ute-enheten slik at den lyser ved bevegelse for og verifisere at den virker.

 

Jeg ser ute-enheter reagerer på bevegelse(led lyser rødt), hovedenheten lyser kontant grønnt. Men ingen lyd kommer. Noen tips?

 

Sensoren blinker i ca 1 minutt etter at du har satt i batteri. Dette er normalt.

Når det gjelder mottakeren så har du sannsynligvis holdt inne programmeringsknappen for lenge.

Holder du inne denne knappen i lengre enn 8 sekunder så sletter du minnet på mottakeren.

Trykk og slipp programmeringsknappen med en gang. Da går mottakeren i programmeringsmodus i 8 sekunder.

M.a.o. så har du 8 sekunder på deg på å aktivere sensoren.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Mikkel revevarsler koster 1290,- hos Jeger og Hund og for den prisen burde det kunne vert med en bruksanvisning på Norsk synes jeg.
[quote="

 

Og det gjør det også.

 

 

hvorfor står det ikke noe om at den ikke er beregnet for kuldegrader og er ment for innebruk da??? ikke er den værd pengene heller, kjøp fra e-bay for et par hundrelapper istedet. bestiller du fra polen blir det enda billigere.

 

bygg skikkelig tak for varsleren folkens, og prut på prisen da den ikke er verd ei krone mer enn 800 kroner!

 

dere kan bruke ei 5 liters plastkanne dere skjærer til, og strekk plastfolie over den eller lim inn en tynn plexiglassplate i dunken slik at den er åpen i bunn og kan "se".

Link to comment
Share on other sites

hvorfor står det ikke noe om at den ikke er beregnet for kuldegrader og er ment for innebruk da??? ikke er den værd pengene heller, kjøp fra e-bay for et par hundrelapper istedet. bestiller du fra polen blir det enda billigere.

 

bygg skikkelig tak for varsleren folkens, og prut på prisen da den ikke er verd ei krone mer enn 800 kroner!

 

dere kan bruke ei 5 liters plastkanne dere skjærer til, og strekk plastfolie over den eller lim inn en tynn plexiglassplate i dunken slik at den er åpen i bunn og kan "se".

 

Nå er ikke jeg importør for Mikkel varsleren, det er det Holund Elektronikk som er.

Du skrev at det burde være med en norsk bruksanvisning, og det var det jeg svarte på.

At den kunne vært mer utfyllende kan jeg være enig i.

Forøvrig følger det også med CE-deklarasjon (på engelsk) hvor det står om frekvensområdet og temperaturområde for sensoren.

Nå har jeg brukt Mikkel varsleren i ca 10 år og felt over 60 rev på den, så min erfaring er at den fungerer bra.

Men den har sine begrensninger når det blir kaldt, noe de fleste sensorer har. Da blir dekningsområdet vesentlig redusert.

Forøvrig så finnes det sensorer, f.eks. fra Dakota som er dedikerte utesensorer, og de har komponenter som har en brukstemperatur ned til -25°C.

 

Ei plastkanne er et godt tips men plexiglass hadde jeg vært veldig forsiktig med å bruke foran sensoren. Det kan faktisk gjøre sensoren mindre følsom.

Link to comment
Share on other sites

Hva er så spesielt med disse varslerne at dere betaler over 1200 kroner for en sånn?

Jeg ville heller gått for en nexa bevegelsessensor, en pluggbar mottaker og en repeater om nødvendig, og fortsatt hadde det blitt mye billigere.. er det store justeringsmuligheter på disse som utgjør den store forskjellen? (Ikke for å være frekk mot dere, jeg er bare nysgjerrig)

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...