Jump to content

Sabatti 90


tiurjegern

Recommended Posts

Har en slik i 6,5x55 og meget godt fornøyd med våpenet. God presisjon, særlig ved høye hastigheter. Sjekk utkastet om den fungerer. Hadde problemer med at den kastet rett opp i weaverbasen ned i låskassen igjen. Etter å ha montert Leupold QR baser ble problemet borte. Har nå satt på Meopta Meostar 3-12x56 m/lys. En del våpen er lei til å kaste hylsa opp i justeringstårnet på Meoptakikkerten, noe den også gjør på min men ikke værre enn at det fungerer helt greit. Konklusjon: min Sabatti kommer du aldri til å se på finn.no

Link to comment
Share on other sites

Låsekassa minner litt om Remington 700. bruker samme baser blandt annet. Du har 3 punkt sikring samt 5 skudds magasin(hengslet) får også med boksmagasiner. 6skudd i 222 og 223 og 4skudd i 7mm rem mag og 300win mag. Glatt sluttstykkegange etter en liten innkjøringsproses, opplevde ikke til med mating eller utkast med min med mange kuletyper og fasonger. Ok tilpasninger og finish, avtrekket mitt var litt rufsete(tok ikke likt og masse kryp) men vet det ikke er standard, de blir ofte levert med godt justert avtrekk.

 

Når det gjelder presisjonen så hadde jeg ikke 3 skudd grupper over 40mm med min(kal 6,5x55) min hadde også en tendens til å putte alt av ammo innen 9eren med samme innskyting.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har en Diamond Hunter FLexi og slik jeg har forstått det så er det samme våpen. I såfall kan jeg meddele at du ikke blir misfornøyd med det valget. Jeg er ihvertfall kjempefornøyd, presisjonen er topp og det er et funksjonssikkert våpen. Ingen negative ting å si om det jeg da. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Var ikke noe kjempe tilbud men en ok pris. Ville hørt litt andre steder om noen andre kan levere billigere. Vet du pris pr børse og kikkert ellers da?

 

Sjekk med Sarpsborg våpen, de har ofte mye bra tilbud. Gjerne langt under sine konkurenter.

Link to comment
Share on other sites

Veil kikkert 10355,-

Veil børse 8400,- (Dyrere grunnet at det er en links børse).

Montasjer 1000'ish

 

Total veil: 19755,-

 

I tillegg fikk jeg med rigging av justerbar kolbe for samme pris.

 

16 høvdinger altså..

 

Dette synes jeg høres topp ut jeg, men vet ikke hva dere andre mener?!

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke eksakt åssen montasje det blir. Det er den lokale børsemakeren der jeg bor som har fixet dette tilbudet, så han fikk ansvar for alt, bortsett fra kikkerten. Den hadde jeg bestemt meg for forut.

 

Håper i alle fall dette blir bra, har brukt leeeeeenge på å bestemt meg nå, så måtte bare overlate det til ham tilslutt :).

 

Regner med børsa er kanon jeg, skal brukes hardt og mye uansett, så er greit at den ikke er så "råtte" dyr :).

Link to comment
Share on other sites

  • 14 years later...

Hverken første eller andre gjør annet enn å bli liggende løst i kammeret å må fiskes ut for hand. Har vært sånn fra første skudd, begge riflene har gått 40-50 skudd hver der alle har måttet hentes ut. Hylsen blir dratt ut av løpet å blir liggende fritt i kassen som da skaper materfeil ved ny lading😬

Edited by Bramm
Link to comment
Share on other sites

Rugerdud skrev (3 timer siden):

@Bramm nye rifler? I såfall lever tilbake der du kjøpte og be de fikse.

Saken er oppklart! 
Etter timesvis med knoting ble det brukt kamera med saktefilm. Det avslørte at basen på under en mm klarte å støte hylsen ved utkast! Da er det bare å hive driten å bestille nytt🤣 takk for alle innspill! Nå synger det i tomhylser fra begge🥳

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...