Jump to content

Kombivåpen .22LR og .32 SW Long - kva finst på markedet?


Hamanu

Recommended Posts

Heisann!

 

Eg er nybegynnar innan pistolskyting og har tenkt å kjøpa meg eit kombivåpen i .22LR med ombyggingssett til .32SWL . Ser fordelen med å ha eit matchvåpen med likt skjefte og avtrekk for ulike konkurranseformer.

 

Er det nokon som veit kva våpen (brukte og nye) som finst av denne typen og evt har nokon anbefalingar?

 

Det hadde vore supert med nokon tips her :)

 

-Mvh Hamanu-

Link to comment
Share on other sites

Heisann!

 

Eg er nybegynnar innan pistolskyting og har tenkt å kjøpa meg eit kombivåpen i .22LR med ombyggingssett til .32SWL . Ser fordelen med å ha eit matchvåpen med likt skjefte og avtrekk for ulike konkurranseformer.

 

Er det nokon som veit kva våpen (brukte og nye) som finst av denne typen og evt har nokon anbefalingar?

 

Det hadde vore supert med nokon tips her :)

 

-Mvh Hamanu-

Har hatt både Sako, Hammerli 280 og Walther GSP.Er nå tilbake på GSP-en igjen, mest grunnet det at den fabrikeres fortsatt, og er suveren kvalitetsmessig.Sjekk skjeftevinkelen, den er ganske bratt, litt lik 280-en, mens Sakoen er litt mere "stump".Men det finnes jo så mange gode pistoler i 22 og 32 nå, så personlig synes jeg du burde se deg litt rundt, og prøve flest mulig våpen.Det er ikke et must å ha to like våpen, selv om Svingen påstår det i boka si.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening er det viktigere at våpenet passer deg (balanse, skjeftevinkel, generell ergonomi) enn at det har utskiftbar topp. Husk at våpen som Benelli, Pardini, Unique og FAS fins i begge kalibre med lik skjeftevinkel. Jeg har aldri opplevd det som noen ulempe at mine FAS'er i .22 og .32 er to separate våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...