Jump to content

Exhibition-grade riflestokker


R93LRS2

Recommended Posts

Sjekk http://www.nottetreimport.com og snakk med Einride der. Han driver med import av emner og jeg tro han kan få tak i nesten hva som helst. Så har du http://www.dressels.com som har mye fint (jeg har selv kjøpt et emne derfra gjennom Einride). Er litt usikker på om det er emner eller stokkmaker du trenger (?), men i alle tilfeller så kan jeg anbefale Ola Gujord i Kristiansund. Har sett noen stokker han har laget - > nice.

 

Sikkert en del andre ellers i verden, men det minker vel på gode stokkmakere/børsemakere her på berget.

Link to comment
Share on other sites

Gode ex grade riflestokk-emner går for rundt 15-20.000 på iwa. Der er det en del rått. ellers så bruker vi ofte steve sidki fra gunstockblanks.co.uk han har mange fine tyrkiske også er det en del bra som kommer ifra denli.com tror jeg den siden heter. jeg har handlet med dressels og det var ok. har ikke sett så mye av hva nøttetreimport har, bortsett fra det han hadde på messa. Og jeg var kanskje ikke mest imponert. men nå er jeg bortsjemt og kresen da.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

 

Både på utkikk etter treverk og stokkmaker om det skulle være noe tvil. Ikke så vanskelig stokk jeg planlegger. Bare en klassisk rett stokk for bruk med åpne sikter med god bredde til F990-kappe, litt ekstra treverk rundt mekanismen for ekstra styrke og rundet forskjefte med hardtreavslutning. Mao noe ala modellen "Rhino" fra Serengeti stockworks. Det hele toppet med det jeg vil karakterisere som en normal nettskjæring og en flott oljefinish. Ja, så blir det vel en grip-cap også med et eller annet DG-motiv :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...