Jump to content

Dovrefjell jeger'n dress!


bragisen95

Recommended Posts

Hei. Har Jegeren dress og er stort sett fornøyd med den. Det som er negativt er gjennomgående lommer, dvs. lommene går gjennom membranen slik at det blir lekasje der. Dressen min er av de første som kom så dette kan vere utbedra på de som er i dag.

ellers så holder den tett i sømmene. Vurderer helt sikkert en Dovrefjelldress neste gang eg må ha ny dress.

Link to comment
Share on other sites

Kona har dressen. Hun er godt fornøyd. Den er vind og vanntett. Men, kan være noe tung og varm til bevegelig jakt tidlig i sesongen. Til posteringsjakt er det en meget god dress. Her får man mye for penga.

 

Neste gang vil nok kona vurdere Norrøna, men det er jo igjen i en annen prisklasse.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte denne dressen før årets jakt.

Har ikke fått testa den i realt rein, men det lille jeg har fått har den holdt ute.

Hvis jeg skal utsette noe på den, må det være når jeg har brukt den på posteringsjakt. Den har en tendens til å lage knitrelyder i/rundt kragen når du vrir på huet. Ikke det at noen andre hører det, men disse lydene kan fort forveksles med knaking/lyder fra omgivelsene. (Har prøv både med og uten hetta påmontert).

Til skogsfulg/bevegelig jakt har jeg ikke noe å utsette på den.

Den blir jo ganske varm tidlig på sesongen, men det hjelper å åpne glidelåsene under armene.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt denne i vel ett år nå og må si meg bra fornøyd. Det meste av bruken har vært i forbindelse med skogsfugljakt med finsk spets.

Passformen på dressen er god,den er tett og har greie luftemuligheter. Det som trekker ned er at den puster dårlig,og er relativt tung. Den vanntette løsningen nede på hvert ben gjør også at det samles mye vann inni stoffet nederst på beina og det tar lang tid å tørke.

 

.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...