Jump to content

Astro hundepeiler.Amerikansk Vs.Norsk!


Kronhjorten69

Recommended Posts

Hei, norsk er sikrest da den er lovlig, samt norsk reklamasjon.

Amerikansk er best! da den har 40 kanaler, samt lavere frekvens en den norske.

Fordelene er da litt lengre rekkvidd på signalene samt 4X mindre sjanse for at andre hunder sender på samme kanal.

Norsk Astro har dc30 halsbånd

Amerikansk har dc20 og dc30 halsbånd.

Dc30 halsbåndet er såpass stort og kraftig at noen hunder kan bli for små. Med amerikansk kan bruke DC20 i sele (myway-sele er bra)på ryggen av hunden noe som er en fordel hvis du har dachs, .

Link to comment
Share on other sites

Hei, norsk er sikrest da den er lovlig, samt norsk reklamasjon.

Amerikansk er best! da den har 40 kanaler, samt lavere frekvens en den norske.

Fordelene er da litt lengre rekkvidd på signalene samt 4X mindre sjanse for at andre hunder sender på samme kanal.

 

Merkelig at dette faktisk er et tema fremdeles....

Det er mulig jeg er litt grønn, men selv om noen skulle sende på samme frekvens har det vel liten betydning. Da vil jeg tro at hvilken oppdateringsfrekvens man bruker har mer å si.

Link to comment
Share on other sites

 

Merkelig at dette faktisk er et tema fremdeles....

Det er mulig jeg er litt grønn, men selv om noen skulle sende på samme frekvens har det vel liten betydning. Da vil jeg tro at hvilken oppdateringsfrekvens man bruker har mer å si.

 

Det har nok dessverre ganske stor betydning, for du får bare feilmeldinger. Og sålenge bikkja er vekk fra deg så får du ikke skifta til et annet id-nr heller. Så det blir bare kål!!

Og et annet tema som så mange glemmer i iveren etter å ha så forbannet lang rekkevidde på systemet, er nettopp......................flere kollisjoner av id!! :?

Jeg har amerikansk og kommer aldri til å skifte, sålenge de har så få id'r. Og jeg oppfordrer ALLE andre til å kjøpe norsk! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Trodde amerikaneren hadde 50 kanaler?!

Jeg hadde ikke vært i tvil, amerikansk! :)

 

Vingemutteren, det er da forskjellige grader av uloveligheter. :)

 

Antall kanaler og bedre rekevidde gjør sitt til at jeg velger amerikansk!

Reklamasjoner er det ytterst lite av, på hånd enheten kan det meste fikses med en software oppdatering gjennom data og for halsbandet sin del så får en jo en astro med 2 halsband fra statene for det den vanlige norske utgaven koster.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå er vel dette sikkert skrevet om i andre tråder, men jeg drister meg til å spørre om det er mulig å bytte programvare på den amerikanske utgaven slik at den fungerer på "norsk vis"?

Er jo faktisk to laken å spare på å importere, og om den lar seg "bygge om" til norsk kunne det vært noe å tenke på.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp norsk Astro. Forskjell i rekkevidde er bare akademisk. Merker man forskjell på jakt1 og jakt2? Teoretisk større forskjell på det enn norsk/us Astro. Garanti er mye enklere med en norsk Astro. Prisen på en USA model og Norsk er liten med toll.

Link to comment
Share on other sites

Har norsk astro selv, men et jaktlag jeg er sporadisk gjestejeger på tenker å kjøpe fem stykker. Havner på snaut tre laken pr stk inkl frakt. Da er jo 1800 flis spart pr stk.

Ser det der med garantien selvfølgelig, og at de ikke uten videre funker sammen med norske. Det er derfor jeg spurte om det er mulig å legge inn programvare for å gjøre dem kompatible med de norske.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Nå er vel dette sikkert skrevet om i andre tråder, men jeg drister meg til å spørre om det er mulig å bytte programvare på den amerikanske utgaven slik at den fungerer på "norsk vis"?

Er jo faktisk to laken å spare på å importere, og om den lar seg "bygge om" til norsk kunne det vært noe å tenke på.

 

Blåser liv i en gammel tråd her. Satt å leste litt bakover om Garmin Astro. Nå har jeg en norsk utgave selv, slik at problemet er egentlig ikke mitt. Men et par jaktkompiser har amerikanske modeller. Disse kan ikke brukes mot mine halsbånd. Dette har ført til litt hodebry, to halsbånd på bikkja osv... :)

 

Ettersom denne tråden er såpass gammel tenkte jeg kanskje at det var noe nytt på denne fronten. Om firmwire på den amerikanske kan endres til "norsk" el.l. Noen forslag?

 

Om admins tolker dette som på-kanten-spørsmål, må dere gjerne slette innlegget.

Link to comment
Share on other sites

Absolutt ingen ekspert eg heller altså. Så arrester meg om eg sei noko feil. Men meiner at frekvensane kan du ikkje gjere noko med. I denne tråden: http://kammeret.no/forum/viewtopic.php? ... ro#p466133 kan du lese masse om Astro'n. :lol:

 

Jeg har bladd en del i den :wink: Jeg tenkte at i disse datatider trenger ikke noe som var umulig i fjor, å være umulig i år og i alle fall ikke i morgen. Jeg tenker bare at det sikkert er noen kloke hoder som kan gjøre noe med software, hvis det er mulig :D:arrow: Du har sikkert rett, frekvensene er sikkert konstante :?

Link to comment
Share on other sites

har selv lurt på dette og snakket med en bekjent av meg som er laaaangt over gjennomsnittet interesert i allt som har med radiosignaler å gjøre.

han mente bestemt at det ikke er mulig å gjøre US og Norsk kompatible med hverandre.

Kan godt være han har rett, men jeg la nå inn min sender på en Norsk brutteren kom drassende med.

Jeg registrerte at det kun var 9 IDer på den Norske. Min US hunde-del er satt til ID 15. Da jeg holdt enheten ved siden av senderen(Add dog" eller "Legg til hund" heter det vel på Norsk, la denne seg inn som ID 15, og den sporet som min.

 

Prøv selv å se om du får det til? Kanskje det går med visse IDer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...